Nekromanti Filmklassiker i Eon-tappning

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Tumult i Tarkas

Tss, tss. 'Musa' är en kinesisk western. Öken eller kal stäpp är nästintill obligatorisk miljö.
Att västlanden inte nämndes var helt och hållet klanteri från min sida. jag glömde bort dem helt enkelt.
Även om de stora slätterna passar minst lika bra imho.

Tarkas är det enda rätta
Näeh, det finns massor av utmärkta platser att förlägga det på bara i västlanden. Varför begränsa sig? Ett oflexibelt koncept är ett dåligt koncept. Dessutom vill jag påminna dig om att de passerar rätt varierad terräng i Musa. Det är långt ifrån bara öken och stäpp.
Nog skulle det vara tufft om rollpersonerna fick fly genom mithera med raunerna hack i häl för att nå Caserion? Och nog kan en modig furste byggt ett fort en bit in i Mithera som nu kan stå övergivet för slutstriden?

Momolaaaaaan. KRAGG
För dekadenta respektive ociviliserade. Momolanerna hade helt sonika bara förslavat dem och/eller satt dem på arenan för att kunna iaktta uppgörelserna personligen.
Kraggarna har nog inte så många lägre element och fredlösa i sitt samhälle överlag. Det mesta lär lösas men blodsfejder familjer/stammar/byar imellan.

/Joel - kommer besvara alla försök att introducera koreansk filmmusik under spelmötena med ultravåld, eller soundtracket till "Ladyhawke" om det förra inte biter.
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Resident Evil

Men filmen är ju sug. Spelet däremot...

Rollpersonerna hamnar i en märklig borg som inte går att ta sig ut, jagade av groteska monster och med begränsad ammunition (!?) måste de lösa allsköns utflippade myskopussel för att komma närmare mysteriets lösning och what not.

Det tror jag faktiskt på.

Andra spelkoncept som hade varit godis är Myst och Shadowgate...

- Lycan
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,292
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Filmer i Eon-tappning

Dagon

Saxat ur "Västlanden":
Honoyeta var det äldsta Zius högsta gud, men är numera havsdjupens herre. Han beskrivs som en jättelik havsorm som slumrar långt under Blå havet och då och då uppstiger för att sluka hela fartyg. Honoyeta styr malströmmar och stormar, och inga av havets varelser vågar stå emot honom. Ibland, då fisket gått riktigt, riktigt dåligt, dristar sig kajikerna på Mûhads kuster mot Blå havet att åkalla Honoyeta med uråldriga böner och offra såväl slavar som djur till vågorna i utbyte mot mer fisk i sina nät.
Liksom, hallå...iä, iä, Chtulhu.

Rollpersonerna kanske förliser med ett skepp och spolas iland i byn, eller är på flykt undan den lokale emiren vars dotters heder någon av dem äventyrat, eller något åt det hållet. Hursomhelst hör de talas om en by tillochmed emiren låter vara ifred, och anländer dit lagom tills dess att byborna börjat inträda i ett mer...eh...akvatiskt existensstadie. Och någon av nykomlingarna (eller kanske ovan föreslagna emirdotter) råkar ju vara ett perfekt offer åt Havsdjupens herre, förstås. Alternativ på utvecklingar av Lovecrafts (och filmens) ganska simpla intrig vore ju att göra en koppling till melusiner och Akpilos sjunkna huvudstad Votan-Abor långt ute i havet, eller helt enkelt kasta in en intrig om att den lokala kefalen är ganska kättersk också han, och genom att lura rollpersonerna till byn och i Dago...eh, Honoyetas käftar hoppas han vinna gudens gunst och hjälp så att han kan ställa till krig mot granniktan och ta över de lukrativa bomullsodlingarna där. Fast de mer eller mindre fiskliknande (och psykotiska) byborna har givetvis inga sådana planer - de vill ta med sig både kefalen och rollpersonerna till sitt nya hem i Blå havets djup.

Urgh...jag vill göra ett Fenix-scenario av det här. Whaddya say, Nallo?

Den röda lyktan
För prettofriformarna, gör sig nog bäst som en kortare kampanj snarare än ett enskilt scenario. Spelarna gestaltar helt enkelt varsin hustru/konkubin i ett mûhadinskt (eller motsv.) patriarkalt storhushåll, och kämpar om inflytande, sängvärme och husets herres gunst. Eller så är de trötta på alltihop, vänsterprasslar med en lismande läkare och drömmer om en väg ut ur sin gyllene bur. Här finns utrymme för alltifrån blyga ångestpaket till manipulativa bitchar, och det kan givetvis bara sluta lyckligt för en eller två.

Warriors of heaven and earth
'Musa's onda tvillingbror är kanske inte ett lika gott cinématiskt hantverk, men har många behållningar såsom en mer komplicerad intrig och vettig musik (till skillnad från 'Musa'), och stämningen är väldigt Västlanden.

Spelgruppens outsider är en exil-zhan från Tarhai som arbetat länge vid Gudahärskarens hov, och får ett sista uppdrag att hitta en bunt desertörer som gömmer sig någonstans i Tarkas eller Momolans gränsland. Väl på plats vid utposten har läget dock börjat hetta till, savakunnerna eller Toktamishs nomader är på krigsstigen, och exil-zhanen anförtro med ett annat uppdrag av den lokala kefalen; att eskortera en vän generaldotter/adelsjänta (spelgruppens våp?) till säkerheten i Alkarzan. På vägen får han upp ett spår av desertörerna han skulle jaga (resten av spelgruppen), men finner att de är långt mer sympatiska än han väntat sig (eller?), och att de tagit på sig att beskydda en karavan som av någon anledning verkar väldigt utsatt. Hemligheten är att en stillsam lahid i karavanen har fått tag i en oerhört mäktig och eftertrakad relik av självaste Stamfadern, och en alanud-spelande skurk med sadistiska böjelser och musikaliska ambitioner jagar denna relik hänsynslöst ihop med sitt anhang av rövare och sina momolanska/jargiska/eumoiska allierade. Rollpersonerna; jägare, byte och skyddsling, måste nu teama ihop och försvara karavanen och säkerställa att reliken når Tabbah - Mhîmrättens väl och ve går långt före deras personliga uppdrag och ambitioner, trots allt. Eller?

Här finns möjligheter till en massa intriger, kameljakter, vilda strider, religiös hänförelse och ond, bråd död. Och kärlek, förstås. Någon roll måste ju det lilla våpet fylla :gremsmirk:
Sedan kan man dessutom bygga vidare på konflikter med grannlandet som var lierat med skurken - de försökte trots allt beröva Mûhad dess 'rättmätiga' egendom, och Gudahärskaren kan mycket väl bli mäkta vred.

Iliaden/Troja
Det här bör kanske förläggas till en tidigare epok i Mundanas historia, en med rivaliserande stadsstater och stora hjältar - Mûhad har en sådan tex. Hursomhaver är konceptet med intriger och starka personligheter (och småsinta gudar) innystade i en belägring av en påstått ointaglig stad för bra för att lämnas därhän - en stor spelgrupp hade ju mycket väl kunnat dela upp sig och gestalta varsin nyckelkaraktär på olika sidor om stadens murar.

Braveheart
Behöver jag ens nämna den här? Det räcker nog om jag säger 'alarinnska frigörelsen' - jag spelleder (spelledde) ju själv en kampanj om den.

Den trettonde krigaren
Den här kan man också sno mer eller mindre rakt av. Rollpersonerna är förslagsvis mûhadiner i exil, som på grund av en flummig häxas uttalande mer eller mindre frivilligt tas upp i en raunländsk/kraggisk/kamoriansk/darkensk stams posse av utvalda krigare. De måste bekämpa ett stort hot den lilla stammen står inför, en gåtfull fiende från fordom. Förslagsvis apdyrkande kannibaltosher eller beklagliga överlevare från en svunnen eon - kamorfer, ödlemänniskor, insektoider, arachnoider, minotaurer eller helt enkelt neanderthalare hade fungerat. En fördel är om man som SL gör plotten lite mer invecklad genom att försöka väcka spelarnas/rollpersonernas sympati för motståndarna, en utdöende spillra av ett en gång stolt folk, eller tex slänger in fler motsättningar inom den stam rp:na upptagits i.

Mulan
Det här kan tyckas som ett märkligt val, men filmens koncept är väldigt intressant (och dess skildring av Hánkina lysande). Säg att ett stort, klimaktiskt krig hotar tex Consaber, och alla familjer måste skicka en vapenför man. Rollpersonerna är helt enkelt en bunt flickor som klätt ut sig till män och tagit sina krigsskadade, åderbråckstinna gamla fäders plats i värvningsleden. Nu måste de tåga i fält och stå emot en thalaskisk eller raunländsk invasionshär, och en massa intressanta situationer kan givetvis följa när de försöker dölja sina sanna identiteter (som givetvis kommer upptäckas omsider).

Fear and loathing in Las Vegas
Ångest och vämjelse i Alkarzan. För partyspelarna. Mûhad har en rik flora av obskyra droger och exotiska njutningar, såväl köttsliga som sinnliga. Nu gäller det för den dekadenta/desillusionerade jargiska ambassadörsstaben att knarka och dega ned sig så mycket som möjligt och samtidigt producera en rapport i månaden om sina diplomatiska göromål i Alkarzan. En utveckling vore givetvis att de diplomatiska relationerna skiter sig, och det blir dags att lämna Mûhad illa kvickt - eller reda ut situationen samtidigt som man är proppfull med lotussaft.

Äh...den var långsökt. Jag spånade bara lite kring vad jag hittade i min filmmapp. Till syvende och sist:

Den siste mohikanen
Någon måste ju bara göra ett Kamor-scenario av den här - om inte annat får väl jag göra det. Jargiska kolonisatörer bråkar med kamorianerna om regionen, och henéaalverna spelar dubbelspel och hugger båda sidor i ryggen, samtidigt som våra hjältar rollpersonerna, de sista medlemmarna av en nära nog utplånad kamoriansk stam, måste eskortera en jargisk befälhavares tvenne döttrar i säkerhet genom vildmarken och över bergen till Jargien. Men Krolimbergen är ju proppfulla med tiraker och annat oknytt, som om det inte vore nog.

Ja, det får räcka för mig. Var och varannan film man ser kan ju konverteras till ett rollspelsscenario (och ett Eonscenario) om man bara går in för det, egentligen. Det är klart att kostymfilmer kanske är lättare att kontvertera miljömässigt, men det finns en hel del inspiration att ta från berättelser som tilldrar sig också i modern tid. Oftast är det ju ståryn som är det viktiga och inte miljön.

Min filmiska inspiration till 'Västlanden' kommer primärt från kinesiska westerns, alltså deras historiska filmer som utspelar sig i Takla Makan-öknen med omnejd. ('Hero', 'Chrouching tiger, hidden dragon', 'Musa', 'Ashes of time', med flera). Känslan där, av orientalisk mystik, islamsk arkitektur, ödsliga landskap och kulturella korsvägar, är helt rätt. De arabiska/persiska/turkiska kostymfilmer jag sett kan räknas på ena handens fingrar där nästan alla huggits av, tyvärr.

- Ymir, inspirerad filmnörd
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Tar på sval

Dagon
Rollpersonerna kanske förliser med ett skepp och spolas iland i byn, eller är på flykt undan den lokale emiren vars dotters heder någon av dem äventyrat, eller något åt det hållet. Hursomhelst hör de talas om en by tillochmed emiren låter vara ifred, och anländer dit lagom tills dess att byborna börjat inträda i ett mer...eh...akvatiskt existensstadie. Och någon av nykomlingarna (eller kanske ovan föreslagna emirdotter) råkar ju vara ett perfekt offer åt Havsdjupens herre, förstås. Alternativ på utvecklingar av Lovecrafts (och filmens) ganska simpla intrig vore ju att göra en koppling till melusiner och Akpilos sjunkna huvudstad Votan-Abor långt ute i havet, eller helt enkelt kasta in en intrig om att den lokala kefalen är ganska kättersk också han, och genom att lura rollpersonerna till byn och i Dago...eh, Honoyetas käftar hoppas han vinna gudens gunst och hjälp så att han kan ställa till krig mot granniktan och ta över de lukrativa bomullsodlingarna där. Fast de mer eller mindre fiskliknande (och psykotiska) byborna har givetvis inga sådana planer - de vill ta med sig både kefalen och rollpersonerna till sitt nya hem i Blå havets djup.
Kruxet med Dagon är att man missar twisten som är det definerande med storyn. Visst, man kan ju säga att en av rollpersonerna är en demonhybrid... men nä, det kändes tillräckligt krystat i orginalet. Dessutom funkar det inte alltid så bra att lyfta fram en RP som huvudperson över de andra, om man inte kan ge det ett hyfsat rättvist roterande schema. I vill ju spela biroll liksom.

Den röda lyktan
För prettofriformarna, gör sig nog bäst som en kortare kampanj snarare än ett enskilt scenario. Spelarna gestaltar helt enkelt varsin hustru/konkubin i ett mûhadinskt (eller motsv.) patriarkalt storhushåll, och kämpar om inflytande, sängvärme och husets herres gunst. Eller så är de trötta på alltihop, vänsterprasslar med en lismande läkare och drömmer om en väg ut ur sin gyllene bur. Här finns utrymme för alltifrån blyga ångestpaket till manipulativa bitchar, och det kan givetvis bara sluta lyckligt för en eller två.
Här ställs man inför ett dilemma direkt. Väljer man att solospela det, kan man följa orginalberättelsen någorlunda noga och börja med ankomsten och låta berättelsen tona ut när man hamnat i någon sorts rutin. Men då blir det egentligen bara en one-shot kampanj för en ensam spelare, vilket inte alltid är så kul.
Har man fyra spelare kan man ju spela det som en vardagsintrigskampanj, men det knepiga där blir att placera in två av de mest essentiella delarna i en kampanj, nämligen början och slutet. En berättelse behöver oftast nån form av dramaturgisk nod i början eller slutet (eller allra helst, både och). En röda lyktan-intrig fungerar nog därför bäst lite nedtonat i bakgrunden på en annan kampanj.

Den trettonde krigaren
Den här kan man också sno mer eller mindre rakt av. Rollpersonerna är förslagsvis mûhadiner i exil,
Nja... mer true blir det ju med en eller några få civiliserade muppar från en högkultur (Mûhad, Jargien, Consaber, Samväldet) som får haka på ett gäng riktigt burdusa halvvildar från nån avkrok (Kraggbergen, Tokon, Alarinn, Tarkas eller de mer försupna delarna av Drunok).
En homogen grupp förtar lite av stämningen i det hela. Kulturkrocken ska ju ligga och smyga bakom knuten.

Mulan
Det här kan tyckas som ett märkligt val, men filmens koncept är väldigt intressant (och dess skildring av Hánkina lysande). Säg att ett stort, klimaktiskt krig hotar tex Consaber, och alla familjer måste skicka en vapenför man. Rollpersonerna är helt enkelt en bunt flickor som klätt ut sig till män och tagit sina krigsskadade, åderbråckstinna gamla fäders plats i värvningsleden. Nu måste de tåga i fält och stå emot en thalaskisk eller raunländsk invasionshär, och en massa intressanta situationer kan givetvis följa när de försöker dölja sina sanna identiteter (som givetvis kommer upptäckas omsider).
Det här går ju lite fetbort i Consaber där Inalea Elisari med flera redan har lagt beslag på titeln som kvinnornas förkämpar i de väpnade styrkorna. Likaså utgår samväldet och andra någorlunda jämställda kulturer. Det krävs helt enkelt ett någorlunda misogynt för att konceptet ska funka. Thalamur verkar lämpligt då det även har en värnpliktsarmé.

En intressant twist skulle vara män som myglat sig in i det kvinnliga momlanska elitgardet. Kombineras med fördel med en liten inspiration från "Priscilla - öknens drottning" :gremwink:. :gremwink:.

Fear and loathing in Las Vegas
Ångest och vämjelse i Alkarzan.
Fear and Loathing in Ciremelo var såå mycket bättre. Dessutom är filmen alldeles för karaktärsdriven för att man ska kunna använda mycket mer än staden och drogerna. :gremtongue:

Den siste mohikanen
Någon måste ju bara göra ett Kamor-scenario av den här - om inte annat får väl jag göra det. Jargiska kolonisatörer bråkar med kamorianerna om regionen, och henéaalverna spelar dubbelspel och hugger båda sidor i ryggen, samtidigt som våra hjältar rollpersonerna, de sista medlemmarna av en nära nog utplånad kamoriansk stam, måste eskortera en jargisk befälhavares tvenne döttrar i säkerhet genom vildmarken och över bergen till Jargien. Men Krolimbergen är ju proppfulla med tiraker och annat oknytt, som om det inte vore nog.
Jag hade nog petat ihop en konflikt om en ny koloni mellan Cirefalier från Gordrion och jargier. Givetvis försöker bägge sidor vinna fördelar genom att liera sig med infödingar och spela ut dem mot varandra.
Förslagsvis hålls konflikten på en någorlunda låg nivå, dvs två någorlunda högt uppsatta furstar som ryker ihop, snarare än att de agerar med sina respektiva länders fulla uppbackning. Samväldet och jargien har för värdefulla förbindelser för att riskeras för en sketen koloni.

/Joel - sisådär.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Filmer i Eon-tappning

Rollpersonerna kanske förliser med ett skepp och spolas iland i byn, eller är på flykt undan den lokale emiren vars dotters heder någon av dem äventyrat, eller något åt det hållet. Hursomhelst hör de talas om en by tillochmed emiren låter vara ifred, och anländer dit lagom tills dess att byborna börjat inträda i ett mer...eh...akvatiskt existensstadie. Och någon av nykomlingarna (eller kanske ovan föreslagna emirdotter) råkar ju vara ett perfekt offer åt Havsdjupens herre, förstås. Alternativ på utvecklingar av Lovecrafts (och filmens) ganska simpla intrig vore ju att göra en koppling till melusiner och Akpilos sjunkna huvudstad Votan-Abor långt ute i havet, eller helt enkelt kasta in en intrig om att den lokala kefalen är ganska kättersk också han, och genom att lura rollpersonerna till byn och i Dago...eh, Honoyetas käftar hoppas han vinna gudens gunst och hjälp så att han kan ställa till krig mot granniktan och ta över de lukrativa bomullsodlingarna där. Fast de mer eller mindre fiskliknande (och psykotiska) byborna har givetvis inga sådana planer - de vill ta med sig både kefalen och rollpersonerna till sitt nya hem i Blå havets djup.
Urgh...jag vill så göra ett Fenix-scenario av det här. Whaddya say, Nallo?
Som det är nu så ser jag två problem.
1. Upplägget är nu låter det en aning för lik Escape from Innsmouth (eller vad nu fasiken staden heter). Man skulle behöva tona ned det en aning och kanske försöka få fasan att ligga på ett annat håll. Grundidén är dock god.

2. Ett äventyr med liknande upplägg (alltså att rollpersonerna kommer till en by där folk är skumma) är redan till hälften skrivet och illustrarat till februarinummret av Fenix.

Däremot så vore det trevligt med fler artiklar från din sida. Slavartikeln var mycket trevlig. Och då du skriver på västlanden torde du har mycket material och många tankar till liknande artiklar...
 

Wictor

Warrior
Joined
9 Feb 2004
Messages
325
Location
Stockholm
STARSHIP TROOPERS
Rollpersonerna kommer från ett halvfascistiskt elitistiskt samhället, typ Cirefaliska samväldet, och måste slåss mot elaka insektoider för att skydda någon nyligen etablerad cirefalisk koloni någonstans långt borta.


STAR TREK
Lite långsökt kanske, men rollspersonerna är alla befäl av något slag på ett skepp från valfritt land vars uppdrag är "to boldly go where no one has gone before". De går iland lite varstans och träffar på konstiga folk, monster och saker.


Lite oseriöst kanske, men nu har även jag dragit mitt strå till stacken.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Filmklassiker i Eon-tappning OT

STAR TREK
Lite långsökt kanske, men rollspersonerna är alla befäl av något slag på ett skepp från valfritt land vars uppdrag är "to boldly go where no one has gone before". De går iland lite varstans och träffar på konstiga folk, monster och saker.
Pax för att få spela Sanarialven Spock...
 

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
Angående Star Trek

Vilken generation snackar vi?!

Låter som om det är Enterprise som gäller...
I annat fall, om Next Generation vore fallet så är Trucken (den svarta gubben, med knubbig panna, typ Borg eller vad det nu heter) paxad av mig!
 

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,866
Location
Värnhem, Malmö
Deliverance

Fyra västmarkiska handelsmän ger sig av någon anledning ut på kanotfärd längs Gröna flodens ociviliserade delar. Resan utvecklar sig dock snabbt till ett helvete, innefattande inavlade tiraker med udda sexuella preferenser. Ett äventyr som kräver starka nerver.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Angående Star Trek

Hallå där...
Du är ingen äkta Nörd...
Worf heter den du talar om och han är ingen Borg, han är en Klingon.

– Never, ever never trust a Klingon.
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
May the aspects be with you

Star Wars
En av rollpersonerna (den som det hela handlar mest om) är en bondunge från Ashariens mer ociviliserade delar (andra karga länder funkar givetvis) och vad som händer sedan behöver väl knappt nämnas. Ungen får reda på att hans far är den elake riddaren i svart och att han skolas till att bli en skicklig krigare i en urgammal orden av en 900-årig missla (alternativt en kortväxt alv, gamle Emrynn eller Carwelan kanske) och dräper i slutet den verkligt onde personen i dramat: den demoniske kejsar Jargus. Andra personer kan vara en prinsessa från Drunok, en smugglare och legosoldat (som blir ihop med prinsessan), en stor men dum tirak som är bästa polare med smugglaren samt en dvärgmekaniker och en snobbig tolk (R2D2 och C3PO)...

MVH
Dannealmen, erkänner att det är en fin idé!
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
STAR TREK
Lite långsökt kanske, men rollspersonerna är alla befäl av något slag på ett skepp från valfritt land vars uppdrag är "to boldly go where no one has gone before". De går iland lite varstans och träffar på konstiga folk, monster och saker...
... som kaptenen sätter på så fort de visar sig vara honor av någorlunda kompatibel anatomi. :gremwink:

/Joel - gillar Kirk EDIT: NEJ! INTE PÅ DET SÄTTET!
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Deliverance

Fyra västmarkiska handelsmän ger sig av någon anledning ut på kanotfärd längs Gröna flodens ociviliserade delar. Resan utvecklar sig dock snabbt till ett helvete, innefattande inavlade tiraker med udda sexuella preferenser. Ett äventyr som kräver starka nerver.
Nja... om Västmark har hälften så mycket trassel med troll som Soldarn lär några kärvänliga tiraker mest vara semester...

Som det gamla ordstävet lyder... "Once you go Grottroll you never go back." :gremwink:

/Joel
 

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Re: WW2 Special

Clintan har en revolver, 6 skott och ett lastbilsflak med coolhet. När han prickar mexare i Dollartrilogin, tycker jag han är som bäst. K-pisten ska han inte peta på, det är Indiana Jones jobb (fall ingen har märkt att så fort Indy får handen runt en kulspruta kan ingen stoppa honom).

Däremot är filmen en ovanligt bra WW2 film. De senaste, 90-talet och framåt, tycker jag nästan går i samma drös hela tiden. Saving Private Bryan har en känsla men det är fortfarande högar med tyskar som dras ned av en liten grupp amerikaner. Statiskt sett borde det vara tvärt om. Tyskarna hade 4 års erfarenhet av kriget då amerikanerna kom in.

Men filmen är bra och har en mycket cool handling till Eon-världen.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: WW2 Special

K-pisten ska han inte peta på, det är Indiana Jones jobb (fall ingen har märkt att så fort Indy får handen runt en kulspruta kan ingen stoppa honom).
Tror mer att han är skicklig att hantera tysktillverkade vapen. När han får tag på en Luger i Sista korståget så knäpper han fyra eller fem pers med ett skott. Han är grym... Och underskatta inte den tyska effektiviteten när det gäller vapenmateriel.
 

Praetori

Warrior
Joined
6 Sep 2004
Messages
252
Location
STHLM
American Outlaws.

En Hertig eller nån elak rik entrepenör skall bygga en väg.
Stooor fin landsväg, å passar på att med ett dekret från konungen el liknande (möjligtvis förfalskat) lägga all mark under sig (mot en "skälig" betalning av ett och ett halvt silver eller nåt i den stilen). RP'na är förmodligen hemvändande soldater (gärna på den förlorade sidan) vars (familjs)ägor nu hotas av den hemska vägbyggarbossen och hans anhang.
Nåja, ni fattar resten.
 

Lord decado

Veteran
Joined
21 Jan 2003
Messages
174
Location
Replot
Re: BOKklassiker i Eon-tappning

Gandalf ska inte vara någon übermäktig ärkemagiker utan en snäll och tokig trollkarl med lite mystik och lite grejs.
För dom som läst Dragonlance... tänk Fizban :gremlaugh:
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: May the aspects be with you

Den 900-åriga misslan/alven eller vad det nu är tycker jag är en haukstar - från Skugglandet du vet. Ja, det var det jag ville säga...
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Re: May the aspects be with you

Bra idé!
Huvudsaken är att han är liten, har långa öron och pratar konstigt, samt att han är en riktig jäkel på magi.

MVH
Daniel "Away put your weapon, I mean you no harm!" Alm
 
Top