Nekromanti [Filmklubb III] Disskussion

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: Vinklingsslipning

Sedan är han också duktig på att få den knäppaste knäppgök att ställa upp på en intervju så alla kan få höra hur löjlig han eller hon låter.
Men hör knäppgökens kompisar hur löjlig han låter? Sitter inte de och nickar med armarna i kors och mumlar "Damn right!" medan knäppgöken dillar på om hur sina rättigheter, de förtryckande myndigheterna och jude-neger-konspirationer?

Jag nominerade den därför att den är tänkvärd och väcker starka känslor.
Jag röstade på den för att jag antog att den skulle leda till intressantare diskussioner än de andra filmerna.

/tobias

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Vinklingsslipning

"Men hör knäppgökens kompisar hur löjlig han låter? Sitter inte de och nickar med armarna i kors och mumlar "Damn right!" medan knäppgöken dillar på om hur sina rättigheter, de förtryckande myndigheterna och jude-neger-konspirationer? "

Kanske, men är poängen verkligen att det är knäppgökens kompisar som ska lyssna och tänka till?

"Jag röstade på den för att jag antog att den skulle leda till intressantare diskussioner än de andra filmerna."

Hittills ser det ju lovande ut i alla fall.

chrull

Stockholm Kartell
Vad är en dokumentärfilm?

Om inte det här är en dokumentärfilm, vad är då en dokumentärfilm?

chrull

Troberg

Sinister eater
Re: OT-kommentar

Då får väl folk nominera bra porrfilmer då.
Ta det inte personligt, men jag kommer inte att rösta på någon porrfilm du nominerar. Jag misstänker att din smak där inte riktigt funkar för mig... :gremshocked:

Ackerfors

Alas, your rapids!
The Osbournes och Tjockholmen... [nt]

[color:\\"black\\"] [/color]

Storuggla

Champion
Re: Michael Moore, lika illa som de han kritiserar

"Således vet jag inte om Moore tar upp det intressanta att det stjäls lika många vapen årligen, som i princip hamnar rakt in i den undre världen, som det säljs nya legala vapen till vanliga medborgare för att "skydda sig"."

Jag vill minnas att det nämns, ja.

Storuggla, menade skriva mer

Troberg

Sinister eater
Re: du får vara lite mer open-minded[nt]

Njä, porrfilm är i första hand där för att fylla en funktion. Gör den inte det så är den misslyckad.

Inte för att jag egentligen konsumerar någotdera varianten, så mig spelar det ingen roll.

Evil Peter

Hero
Re: Vad är en dokumentärfilm?

Det är en dokumentärfilm. Att driva en tes med autentiskt filmmaterial är att göra en dokumentärfilm. Att påstå att man måste belysa alla aspekter av frågan om man ska göra en dokumentär är rent felaktigt.

chrull

Stockholm Kartell

nu var jag ju faktiskt inte alls intresserad av din syn på saken, enbart gurgehs eftersom det är han som inte vill kalla BfC för en dokumentär... Men tack ändå :gremsmile:

chrull - 5 poäng dokumentärfilm.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member

Om inte det här är en dokumentärfilm, vad är då en dokumentärfilm?
Jo, det är väl en dokumentärfilm, hur nu definitionen på en sådan är. Det borde dock finnas en separat genre för dokumentärfilmer som är gjorda för att framföra en åsikt snarare än att beskriva något. Debattfilm kanske? Tills vi fått en sådan genre erkänner jag dock att det är en dokumentärfilm.

/tobias

Nightowl

Champion
Re: OT-kommentar

The Fat, the Bald and the Ugly är en hetero-film.

(Jag vet mycket om sådana eftersom min fästman jobbade i en butik som hyrde ut sådana en gång. Han blev för övrigt föreståndare i butiken med motiveringen 'de andra jävlarna kommer bara att börja stjäla, men du vill väl inte ha grejerna'.)

Erik