Nu ska jag vara lite mot strömmen och ge filmtips som inte är västernrullar utan bra filmer man kan med två sekunders tänkande göra om till Västernäventyr.
De Sju Samurajerna av den gode Kurosawa. Har gjorts i flera olika versioner, bland annat minst en västern.
The Hidden Fortress, av den ohemult begåvade Kurosawa igen. Inspiration till Star Wars del 4. Gör om kungariket till en ranch och gör princessan till en arvtagarinna och vips... /images/icons/smile.gif
The Maltese Falcon, en busbra bok och en busbättre rulle. Byt ut 1940-talet mot 1870-talet och kanske modifiera var falken kommer ifrån (Mexico? Gammal skatt från en spansk galleon från 1600talet kanske?).
The Full Monty, engelsk film. Passar apbra till ett västernscenario. Byt bara ut plats till en gruv ort och gör om huvudpersonerna till kofösa... näe förresten, det var nog ingen bra ide. /images/icons/hairy.gif
Visst, det var inga västernfilmer, men det är förstaklassiga filmer som jag tycker slår det som Hollywood kan erbjuda nuförtiden, inte i effekter utan i berättelser.
Mitt budskap tror jag är att man kan få inspiration från andra rullar än en pangpang film på ZTV.
Storuggla, sitter i ett träd