Nekromanti Filosofi i Mundana

Phelan

Hero
???

Ett par missförstånd här, tror jag. Först och främst sa jag inte att naturvetenskap och religion i Mundana skulle vara oförenliga. Däremot menar jag att det är en klar skillnad på Mundana och vår värld då magikerna, Mundanas vetenskapsmän, lyckats verka väldigt länge i Mundana utan att detta fått några långtgående konsekvenser för religionernas makt - med den vetenskapliga revolutionen i vår värld förlorade religionerna sin starka ställning till förmån för vetenskapen. Att en lång vetenskaplig tradition i Mundana inte tycks ha påverkat samhällsordningen är intressant och varför det är så vore intressant att se närmare på.

Mvh / Phelan, framhärdar

Helmgast
Re: Förvirrad? (OT)

Jag kanske kommit till en insikt som jag inte hade tidigare.

Jaja, säg vad ni tycker, annars blir jag besviken på er.

// avatarex, änsålänge inte schizofren

Helmgast
Klart jag är inkompetent!

Det är lugnt, klart jag inte är kapabel till att skriva det så särskilt bra. Även om jag kan mer än de flesta inom området så måste man vara überbra för att det ska bli vettigt.

Tittar jag på Forion så är det mycket som jag skulle vilja ha gjort bättre, men även Krille är lite småmissnöjd med sina första projekt, så även solen har fläckar.

Om nu bokuppdelning är ondskefullt, lägg på 32 sidor till M&M (så att den blir Offensivtjock) och knöka in filosofi- och idéhistoria där.