Nekromanti Fin gamblermugg av läder = coolt!

solvebring

Superhero
Ja, som rollspelare så kan man vara ganska tärningskåt ibland. Jag själv som spelledare t.ex.
Jag äger inte alltför många tärningsset, kanske 4-5 stycken, men jag väljer mina tärningar väl och gillar att sitta och testrulla dem en stund.
Förutom en sådan fin läderpåse som jag aldrig lyckas få mig själv att prioritera att köpa, vill jag ha en sådan där gamlermugg, som jag kallart', att rulla tärningarna i.
Förstår ni vad jag menar?
Ja, en sådan där i läder, en "mugg" i läder, som en del gamblers har på gamla filmer. Som de slänger de tärningarna i först innan de vänder ned dem på bordet.
Jag letar efter en sådan, men finner det ingenstans...
Vet ni var man kanske kunde få tag i en?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Har du kollat olika lajvbutiker, typ Svarta Katten? De brukar ha sådana grejer. Annars är de inte så svåra att göra på egen hand.

solvebring

Superhero
Aha, just, Svarta katten...
Har bara varit inne där någon gång, kom dit via någon länk för några månader sedan men tänkte inte mer på det. Tack för påminnelsen.

Johan K

Gammal & dryg
Förutom Bobby Magikern:s svar då, så skule jag besöka valfritt större konvent. Förutom då att du får channsen att träffa en massa trevligt folk, så tror jag att du bör hitta en sådn mugg som du leter efter.

Johan K

Gammal & dryg
Jag lovar dig, konvent är skitskoj !!
Enda nackdlen är ju att det kostar en del pengar att åka dit & sådant.. :gremsuck:

/ Johan K, som fixat biljetter till CalCon idag.

solvebring

Superhero
Jo, det förstår jag. Och att vara fattig stundent gör inte saken bättre.
Vet inte hur måga rollspel man t.e.x sitter och trånar efter, men som kan inte kan prioritera över mat på bordet. :gremfrown:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Om du köper ett backgammon-spel får du antagligen med två stycken, även om de brukar vara av en modell som ser ut mer som en avhuggen fickplunta än som en mugg. Sedan kan man köpa dem lösa i butiker som sysslar med sådant, till exempel den här. (Scrolla ner en liten bit. Artikelnummer 36630.) Nu är den muggen inte av äkta läder, men borde fungera om man inte är benhård på att ett djur ska ha dött för att man ska få rulla sina tärningar på ett lyxigt sätt. :gremwink:

/tobias

solvebring

Superhero
Nja. Inte riktigt min grej. Nej, ett djur behöver inte ha dött för det, men en läderimitation skulle jag vilja ha i alla fall.
En polare, vår förste SL har just en sådan mugg. Det var där som jag fastnade för detta lyxigare tärningsrullande.
Tjock brunt, lite slitet läder, hopsydd med grova sömmar med tjock tråd. Den ser så jävla äkta gammal och cool ut. Den är dock från Cuba eller så tror jag.
Men tack för tipset om en sida med ett av tärningar. Det är alltid bra att ha koll på alla sådana ställen.

solvebring

Superhero
Yes!!!!

Jag fann det. Men jag sökte på "dice cup", letade bara på svenska sökord innan. Men däribland en massa fula små muggar i segt läder från USA som inte alls var så där gammalmodiga som jag tänkt mig fann jag mot all förmodan en svensk sida tillslut.
Ifall någon annan är intresserad, så länkar jag dit!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Precis sådanadär (två stycken) fick jag med när jag köpte ett Yatzy på nån färja nån gång (Tyskland-Danmark eller Danmark-Sverige... minns inte och det spelar ju iiiingen roll heller). De är helt okej. Just nu ligger det bara plektrum i den ena och pins i den andra. Kanske bäst jag gör bot och bättring för visst är det rätt käckt med mugg. :gremsmile:

Blir dock lite nyfiken om du hittat nåt mer du vill ha därifrån eller om det blir till att beställa 4-5 muggar för att komma över beloppet på minimiorder? :gremgrin:

solvebring

Superhero
Precis sådanadär (två stycken) fick jag med när jag köpte ett Yatzy på nån färja nån gång (Tyskland-Danmark eller Danmark-Sverige... minns inte och det spelar ju iiiingen roll heller).
Jasså.... I nyare Yatzy, vet inte när det är köpt, fick jag en plastmugg med grön duk på insidan. Inget läder, icke sade Nicke.
De är helt okej. Just nu ligger det bara plektrum i den ena och pins i den andra.
Se, plektrum tycks alltid hamna i sådana gamla grunkor. Jag har mina i en gammal plåtdosa anpassad för att bära sin piptobak i. En fin plåtdosa med gångjärnslock graverat med mönster av en pipa med tobaksblad omkring.
Kanske bäst jag gör bot och bättring för visst är det rätt käckt med mugg.
Ja, självklart måste du det. Jag säger som Dynamit-Harry i Jönsson... "Lite stil, lite stil..." Det måste man ju ha, eller hur. :gremwink:

Ja, minimumsumma... Nja, jag får ända vänta, eftersom CSN är så snåla och mina räkningar höga. Men jag skulle nog beställa:
Den mugg vi pratar om - 35:-
En annan typ här med tärningar på köpet - 50:-
...Och så något tärningset med en bunt T6, för det har jag inga.
Jo, jag har ju en massa T6 som ingår i sådana där 7-tärningsset som är givna för rollspel, för sådana set har jag ett par. Men ett fint set av en massa likfärgade T6 vore kul att ha till t.ex. Neogames-spel etc. där det blir väldans massa T6 ibland.
...Fast då vill jag ju egentligen ha 18mm, det är bäst. Gillar inte små T6, originaltyp är bäst. Men, något tärningset utöver i alla fall.
Tärningar kan man aldrig få för många utav.