Är ju lite inne nu med att slopa sådant här och bara ge bort information, sök så finner du. MEN, en sak jag upptäckte när vi spelade Runequest här för ett par år sen är hur otroligt intressant det är när färdigheter så som ex. Lyssna, Finna dolda ting, smaka, lukta, vad som helst, sådana skapar en assymetrisk spridning av information. Vi hade en scen tex där de slogs mot resterna av en grupp som tillbad Malia, de skrek massa saker till varandra, uppenbarligen instruktioner för var de skulle retirera mot, och misslyckat slag för Lyssna innebär att nej, ni har inte hört detta. En annan aspekt var hur en person i gruppen av fiender som hade ett släktskap till ett barn de tidigare stött på, misslyckat slag innebär helt enkelt att nej de ser inte det här. Någonstans har rollspelare skolats in i att skriva romaner där man sätter ut Finna dolda ting eller strid som villkor för att vi ska få vända sida, istället för att vi sätter in dessa slag som punkter där vägen splittrar sig och skapar nya trådar framåt. Så för mig, ja det finns ett bättre sätt och det är sluta använd information på det här sättet. Skapa istället situationer där vi inte vet hur informationen kommer tillgängliggöras och omfamna det oavsett resultaten av slagen.