Legioth
Swordsman
Jag har under mina 1½ lyckiga år som ägare av en TI 86 grafräknare skrivit ganska många program som är tänkta att användas då man spelar rollspel, främst då man är SL. Eftesom de är anpassade till DoD (4) så tänkte jag kolla om det finns någon annan här på forumet som skulle vara intresserad av de programmen.
De program jag har gjort är:
EP-kostnadsberäkning från ett FV till ett annat
Hur högt man kan höja då man har ett visst antal EP.
Karakträrsgenerator (Köp av både grundegenskaper och FV:n i frärdigheterna)
Sten Sax Påse, onödigt men roligt
Kopia av Snake som finns på vissa Nokia telefoner, bra att ha som tidsfördriv då man inte är med i spelet.
Automatiska träfftabeller
Alla tärningar
Möjlighet att slå kombinationer som inte finns t.ex 5T17
Ett program som håller reda på initativen.
"Massproducering" av 1T20 (upp till 56 1T20:or på en gång)
"Vapenhanterare", man skriver in skadan på vapnen. Sedan slår programmet fram skada och träffområde.
Allt "förpackat" i ett komplett menysystem
Om någon är intresserad så kan de svara på denna tråd eller skicka ett privat meddelande så fixar jag det.
Det skulle dock kännas lite onödigt att göra det "extrem" ansträngande jobbet att tanka ner alla program till datorn och zippa dem om ingen vill ha dem. Men om så endast en person skulla vara intresserad är det nog värt de 5 minuter det skulle ta.
De program jag har gjort är:
EP-kostnadsberäkning från ett FV till ett annat
Hur högt man kan höja då man har ett visst antal EP.
Karakträrsgenerator (Köp av både grundegenskaper och FV:n i frärdigheterna)
Sten Sax Påse, onödigt men roligt
Kopia av Snake som finns på vissa Nokia telefoner, bra att ha som tidsfördriv då man inte är med i spelet.
Automatiska träfftabeller
Alla tärningar
Möjlighet att slå kombinationer som inte finns t.ex 5T17
Ett program som håller reda på initativen.
"Massproducering" av 1T20 (upp till 56 1T20:or på en gång)
"Vapenhanterare", man skriver in skadan på vapnen. Sedan slår programmet fram skada och träffområde.
Allt "förpackat" i ett komplett menysystem
Om någon är intresserad så kan de svara på denna tråd eller skicka ett privat meddelande så fixar jag det.
Det skulle dock kännas lite onödigt att göra det "extrem" ansträngande jobbet att tanka ner alla program till datorn och zippa dem om ingen vill ha dem. Men om så endast en person skulla vara intresserad är det nog värt de 5 minuter det skulle ta.