Björn Wärmedal
Björning Wheel
Det verkar inte vara någon som gör det nu för tiden. Vad skulle såna kosta för ditt rollspel? Vad skulle du vara beredd att betala?
Inte ett öre. Jag har alltid ogillat rollformulärsblock. Dels för att det känns poänglöst att betala för något jag kan skriva ut själv eller, i brist på skrivare, fixa med ett anteckningsblock. Dels för att en överväldigande majoritet av de jag sett har varit fula och svårare att läsa och använda än andra rollformulär. En massa onödiga färgblock och texturer som varit till för att "skapa stämning" men mest, tycker jag, gjort det svårare att hitta saker. Och för mig är ett rollformulärs huvudsakliga - kanske rentav enda - uppgift att snabbt och enkelt tillhandahålla siffror och annan regelmekaniskt viktig info till min hjärna så effektivt som möjligt.Björn Wärmedal;n291389 said:Vad skulle du vara beredd att betala?
Du menar förutom till Coriolis, Svärdets sång, Mutant År 0, Symbaroum, Järn, Drakar och demoner och alla andra moderna spel som gör rollformulärshäften? =DBjörn Wärmedal;n291389 said:Det verkar inte vara någon som gör det nu för tiden. Vad skulle såna kosta för ditt rollspel? Vad skulle du vara beredd att betala?
Däremot verkar det vara relativt många små OSR-spel som inte verkar göra rollformulärsblock. Men det tänker jag har mycket att göra med att set inte verkar vara ett tydligt allternativ oss de tryckfirmor som är lälpliga för småskaligt tryck?Björn Wärmedal;n291436 said:... shit vad dålig koll jag har på sånt här ????