Nekromanti Finns det någon ekonomi i att sälja rollformulärsblock?

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Det verkar inte vara någon som gör det nu för tiden. Vad skulle såna kosta för ditt rollspel? Vad skulle du vara beredd att betala?

God45

#PrayersForBahakan
Jag köpte sådana för White wolf för 10år sedan när jag var ny. Är det ett spel jag spelar mycket hade jag köpt ett block :)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Björn Wärmedal;n291389 said:
Vad skulle du vara beredd att betala?
Inte ett öre. Jag har alltid ogillat rollformulärsblock. Dels för att det känns poänglöst att betala för något jag kan skriva ut själv eller, i brist på skrivare, fixa med ett anteckningsblock. Dels för att en överväldigande majoritet av de jag sett har varit fula och svårare att läsa och använda än andra rollformulär. En massa onödiga färgblock och texturer som varit till för att "skapa stämning" men mest, tycker jag, gjort det svårare att hitta saker. Och för mig är ett rollformulärs huvudsakliga - kanske rentav enda - uppgift att snabbt och enkelt tillhandahålla siffror och annan regelmekaniskt viktig info till min hjärna så effektivt som möjligt.

Nässe

Myrmidon
Själv är jag sådan att till de spel jag faktiskt spelar (inte bara läser/ äger) köper jag typ allt. Så det är jag absolut, och det bör väl kosta en hundring.

Staffan

Myrmidon
Det enda spel jag äger som jag skulle vara intresserad av rollformulärsblock till är Hjältarnas Tid, och det är främst för att få formulär i samma format som böckerna så de passar i lådan utan att vikas.

Rangertheman

Myrmidon
Jag har officiella rollformulärsblock till Symbaroum och Oktoberlandet, så det är nog ingen katastrofaffär för spelmakarna att tillverka sådana.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Björn Wärmedal;n291389 said:
Det verkar inte vara någon som gör det nu för tiden. Vad skulle såna kosta för ditt rollspel? Vad skulle du vara beredd att betala?
Du menar förutom till Coriolis, Svärdets sång, Mutant År 0, Symbaroum, Järn, Drakar och demoner och alla andra moderna spel som gör rollformulärshäften? =D

Jag köper sällan färdiga rollformulär eftersom jag nästan alltid skriver ihop mina egna till rollspel jag gillar, eftersom jag nästan alltid har andra behov än spelskaparna tänkt sig.

Men 100-150 spänn betoende på hur många ochbhur avancerade formulären är.

Järn kör ju nån slags häfte, snarare än formulär vilket jag diggar (som idé, har inte kollat in de faktiska häftena). I alla fall så länge man kan vara säker på att karaktären inte går och dör rätt som det är efter ett par spelmöten. Jag avskyr att återanvända formulär. Det är bad mojo.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Björn Wärmedal;n291436 said:
... shit vad dålig koll jag har på sånt här ????
Däremot verkar det vara relativt många små OSR-spel som inte verkar göra rollformulärsblock. Men det tänker jag har mycket att göra med att set inte verkar vara ett tydligt allternativ oss de tryckfirmor som är lälpliga för småskaligt tryck?