Fantomenklubben!Faktum är att Fantomen var det enda jag kunde komma på när jag började läsa den här tråden, fast det faller på att jag aldrig har sett/hört några Fantisnördar.
Vem då?Ja, vi har ju en forumit som skrivit manus till Fantis, så nog får vi väl digga det.
Precis. Det är inget som asociala glasögonsmurfar ägnar sig åt.Och är väl dessutom föga nördigt?
Jepp - det finns gott om töntar som inte är nördar, och vice versa.Vet han som är båda?
Nä, de har oftast hittat på annat att göra. För om du inte vill stånga dig in på Galago som en prettoosande Max Andersson-wannabe (Jan Berglin är väl undantaget) så finns det inte mycket annat att göra i serieväg. På senare år har iofs mangan kommit så nu behöver man inte bära på så mycket ångest för att få göra serier."Finns det några elever från Hofors som gjort några bra serier? Ja, Emma Adbåge, men några andra?"
Men, i det flesta fall är det väl inte ämnet för nördigheten som är nördigt i sig, utan graden av intresse? Att vara intresserad av allsvenskan är inte per defenition nördigt. Nördigt blir det först när man är intresserad till den grad att man kan rabbla målstatistik för alla spelade matcher under de senaste tjugo åren. I mina ögon är en nörd någon som "nördat in" på ett område, oavsätt vilket det rör sig om.Precis. Det är inget som asociala glasögonsmurfar ägnar sig åt.
Är det nördigt, är Allsvenskan nördig. Och då har ordet nördig förlorat sin betydelse.
Du anar inte hur nördigt bilar och sport framstår för mig.Äh, du måste lära dig att skilja på nörd och nörd. Här snackar vi inte om "nörd" som ett suffix som man kan sätta på vilket gammalt fritidsintresse eller specialkunskapsområde som helst, utan om de riktiga nördarna, som faktiskt har NÖRDIGA fritidsintressen och specialkunskapsområden.