Nekromanti Finns det något register till Eon?

nicole

Warrior
Är det något jag längtar efter så är det ett register till Eon-modulerna som talar om vilken information som finns i vilka moduler. Naturligtvis skall det framgå om sidorna som refereras är central eller perifier information. Registret skall behandla personer, platser och föremål, besvärgelser....

Eftersom det knappast kan vara så att jag är den enda nörden på hela forumet som längtar efter ett dylikt register undrar jag om det finns något som någon redan knopat ihop.

fusk

Warrior
inte vad jag vet. det finns ett register till eon grundboken i SL skärmen men den innehåller bara sidhänvisningar.
skulle vara ett intressant, men o så jobbigt, projekt. :C) du vill inte ta på dig det? posta det bara på forumet ifall du gör det!

fusk

Warrior
Re: det skulle bli hur jobbit som helst

jo jag vet och jag sade det, men jag måste säga att det skulle ha varit väldigt praktiskt... man skulle kunna göra så att om det finns intresserade kan man göra en modul var eller något sådant...

Ackerfors

Alas, your rapids!
Såååå jobbigt skulle det ju inte vara...

...om det finns ett sidregister i modulerna. Annars skulle det bli lite jobbigt, men finns det det så skulle det bara ta tid. Slå ihop alla register, tillsätt modul-anvisning vid sidnumret, spara som eon-register.pdf. :gremsmile:

Helmgast
I Encyklopedin så...

Detta är en extremt fullmatad bok som innehåller all tänkbar information om Mundana. Allt är ordnat som informativa uppslagsord sorterade i bokstavsordning. Dessutom finns en massiv kronologi över Mundanas långa och brokiga historia. Vi har till och med blivit tvugna att ordnat ett extra kompakt typsnitt så att allt skall få plats.
Ska det komma någonstans så blir det i Encyklopedin. Annars i Eon III. Men skriv till CJS så kanske han lyssnar.

fusk

Warrior
men nu...

så finns det inget sådant register, det finns bara en innehålls förtäckning. :C)

fusk

Warrior
knappast! ^_^

men det finns ett register till grundboken, men man måste ändå gå igenom det också ifall man ska skriva hur relevanta källorna är... o_O men jag måste återigen säga att det hade varit väldigt praktiskt...

Ackerfors

Alas, your rapids!
Hihi :D

Hade jag haft alla modulerna så hade jag kunnat göra det. Har inte tillräckligt med fritid men eftersom jag är dålig på att prioritera så skulle jag nog fått det gjort. :gremsmile:

Ymir

Liten kantbaron
Re: Tja...

Inte så farligt jämfört med vissa andra spel.

Bara tänk dig ett register till gamla DoD...

eller, mardrömsalternativet...WoD.

- Ymir, drägglar iofs lite på det där sista

Emil

Hero
Det är det upplägget som Encyklopedin har...

Om jag inte minns fel så är det exakt det upplägget som Encyklopedin kommer att ha. Minns att Daniel Letho (som jobbade hos Neogames innan) beklagade sig över hur jobbigt det skulle bli att lusläsa alla moduler och göra ett index över allting till Encyklopedin.

Så det kommer...

/Emil

Ackerfors

Alas, your rapids!
Ett annat skräckexempel...

Tänk att göra ett register till allt som släppts till Dungeons & Dragons... *springa och gömma sig*

Ymir

Liten kantbaron
Re: Ett annat skräckexempel...

Jo...det skulle väl bli ännu grövre, förmodar jag...

Men WoD går inte av för hackor...så överproducerat att man måste gå lös på det med bräckjärn om man försöker närma sig världen som nybörjare. Att jag sedan inte tycker att det är något stort problem har redan omtalats i andra trådar...

- Ymir, tycker vi klipper den här OT-tråden nu.

Helmgast
Inga problem

Skulle jag få ett vikariat gällande lusläsande av moduler inför Encyklopedin och Eon III skulle jag inte tacka nej.

// avatarex, arbetssökande

nicole

Warrior
Re: Ett annat skräckexempel...

Ja, men de har åtminstone register i de flesta av böckerna iallafall, bara att sammanställa.