Nekromanti Finns Rising på riktigt? (Humor)

Basenanji

Postd20modernist
Godkväll.

Jag sitter och läser inlägg efter inlägg och inser genast att jag har genomskådat den stora konspirationen-

Rising är en marionett skapad av hjärnorna bakom rollspel.nu!!

Här följer mina knivskarpa iakttagelser:

Rising har alltid åsikter som går mot strömmen bara för att detta skapar nya trrender och håller liv i annars sega diskussioner...!

Rising är både snygg, skriver bra, ritar bra men framförallt får han aldrig slut på idéer! Eller hur?! Vem annars kommer på helt nya galna upptåg i stilö med att göra rollspel av dataspelet Link? Så här gör hjärntrusten på wrnu för att hela tiden "hålla grytan kokande" men detta visar också på hur alla genierna används. Ingen kan behärska så många områden som "Rising" gör.

Han dyker upp och återvänder med märkliga intervaller.
Eftersom de skarpa hjärnorna bakom "Rising" trots allt inte kan krysta fram smarta, roliga och galna idéer hela tiden måste man låta "Rising" försvinna med jämna mellanrum.

Jag misstänker starkt att det egentligen är dessa personer som ligger bakom "Rising":

Eksem, Yassilus, Krille, Storuggla, Seinet, Nightowl, Magoo, Walium och många fler.

Om ni inte hör mer om det här, eller om "Rising" snabbt tillbakavisar misstankarna vet ni att jag har rätt!

Förresten, vem är egentligen "Krille"?!

...egentligen...

Vänligen,

Basenanji

Johan K

Gammal & dryg
Om detta tvistar de lärde... =)

Jaa, du !!
Säg det, ett av våra kära forumsspöken som vandrar omkring här kanske...
Konspirationer finns ju det alltid gott om.... :gremshocked:

/ Johan K, som är lite trött efte 8 timmars rollspelande

Ackerfors

Alas, your rapids!
Om det ändå vore så väl...

Det där är en möjlig teori, även om jag officiellt sett inte är inblandad i någon sådan konspiration. När skulle jag ha tid med det? "Kul" att jag blev misstänkt, hur som helst, speciellt med tanke på att jag sällan skriver i rollspelstrådarna och när jag väl skriver är det inte särskilt vettigt. Å andra sidan skulle ju Rising kunna vara min Mr Hyde-användare... Jag råkade ju slinta med myntandet av nya termer, men som vi ser om man söker på "gelemässig" så är det troligtvis Rising som använt det mest...

Är det vettigt att försöka avslöja en konspiration man själv skulle kunna vara med i?

(Äntligen en tråd jag kan uppskatta! :gremsmile: )

Olle Linge

Snigel
Klart misstänkt!

Är det vettigt att försöka avslöja en konspiration man själv skulle kunna vara med i?
Ja! Det gör dig förstås ännu mer misstänkt. Hade du inte varit inblandade hade du bara varit tyst, men istället försöker du rentvå dig själv genom att peka på att du logiskt sett inte borde vara inblandad. Desto större anledning att misstänka dig!

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Ah vad skönt att inte mitt namn nämdes bland de misstänkta. Då kan jag fortsätta mitt värv. Förlåt, satt du där och lyssnade. Men nehej, inte kan jag vara del i en konspiration. Jag har aldrig gjort något ont. Jag skulle dessutom aldrig kunna skriva som Rising. Rising är ju en toppkille. Rar och god på alla sätt och vis.

Hehem. Ja du vet, Rising och jag har aldrig dragit jämt. Så jag kan ju inte ha något speciellt med honom att göra. Hrurum... *visslar oskyldigt*

:gremsmirk:

Ulfgeir

Swashbuckler
Re: Klart misstänkt!

Eller så är det ett smart sätt för konspiratorerna att infiltrera och kartlägga de som försöker avslöja den. Allt för att de sedan skall kunna arrangera lämpliga "olyckor" för att kunna tysta ner det. =^_^=

Så håll utkik efter stora Ogres-in-Black....

/Ulfgeir

Olle Linge

Snigel
Akta LinCon

Det ligger något i det där. Frågan är vem man kan lita på. Tror jag ska plocka med mig sabeln till LinCon så att man inte råkar ut för bahåll eller annat när man intet ont anande strosar runt.

Feuflux

omjonasson.se
Inte bara Rising

Rising är en marionett skapad av hjärnorna bakom rollspel.nu!!

Jag tror det är klart fler än bara Rising som är skadade av folket bakom rollspel.nu (nu menar jag inte Yassilus, Gardener och de där andra som bara agerar som om de styrde stället utan de riktiga personerna bakom). Vissa användare här uppvisar ett så regelbundet beteende att de helt enkelt måste vara dataprogram! :gremshocked:

peterb-boten triggar på upphovsrättprat.

Oldtimer-boten triggar på möjligheter att klaga över språkutveckling.

jbergman-boten triggar på.... nä vänta, han är nog ett virus.

Shaggy-boten triggar på åsikter/inställningar som han tycker är fel.

DODswe4-boten triggade på allting under sin första dag.

troberg-boten triggar på möjligheten till usla skämt, mellanöstersnack eller d20-gnäll.

Krille-boten triggar på hur mycket som helst, måste varit ett jäkla jobb att koda honom.

Vitulv-boten triggar på möjligheten att såga någons beteende.

De här och många fler uppvisar ett klart mystisk beteende och jag tror inte på att de är riktiga människor förräns det bevisas för mig, och troligtvis inte ens då. :gremlaugh:

Krille

Super Moderator
Re: Inte bara Rising

"Jag påstår nog i alla fall att jag har träffat Mr Krille IRL..."

Jag är skeptisk. Jag har ju som bekant inget liv. :gremgrin:

Krille

Super Moderator
Socialstyrelsen varnar!

Samtal med nördar i verkliga livet kan leda till spontan existenskollaps! Tala endast med nördar genom ett av Statens Nördkommission godkänt digitalt filter.

Rising

Vila i frid
Rising har alltid åsikter som går mot strömmen
Om det är vad ni alla tycker så har ni fel.

...nä vänta, nu gjorde jag det igen...

Rising är både snygg, skriver bra, ritar bra men framförallt får han aldrig slut på idéer!
Nä, framförallt är han snygg.

Jag misstänker starkt att det egentligen är dessa personer som ligger bakom "Rising":

Eksem, Yassilus, Krille, Storuggla, Seinet, Nightowl, Magoo, Walium och många fler
Det där är ju idel bra ingredienser, så det tolkar jag som en fin komplimang.

om "Rising" snabbt tillbakavisar misstankarna vet ni att jag har rätt!
Om jag säger att de verkar stämma, då?

Förresten, vem är egentligen "Krille"?!
Han är ett ghost in the shell.

Eksem

Champion

Vitulv har jag svingat många bägare med, och troberg har jag sett med egna ögon. De är helt klart fysiska existenser, eller åtminstone inhyrda skådespelare.

Och Rising har hävdat att han har sett mig, vilket förvisso inte betyder någonting; men åtminstone någonstans borde antyda att jag på intet vis har något med någon slags konspiration att göra.

Men det är klart... givetvis är det ju så att den påstådda thinktanken suttit och samlat Rising-idéer under den där långa perioden när Rising var borta från forumet; och att det förstås var vissa oansvariga delar av denna Rising-grupp som helt enkelt busade lite på det där Skojplanket (eller vad det nu heter, Vrållådan?) på fyllan för att upprätthålla illusionen. Eller ja, det är ju en slags tolkning i alla fall.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Absolut!

Tyvärr har wrnu:s patenterade Risingbotar(TM), visat sig vara behäftade med en mängd barnsjukdomar och svagheter. Trots åtskilliga patchar så har redaktionen varit tvugna att stänga ner forumet ifrån tid till annan för att städa upp efter defekta versioner som orsakat kaos och elände.
Men den senaste versionen SuperRising 3000(TM) har Gardener snickrat på i flera månader och tidiga tester visar på att den hittills har överträffat alla förväntningar.
För de som undrar så kan jag meddela att den så kallade "troberg" inte är något annat än ett elakartat virus som förhoppningsvis ska vara nedkämpat inom kort, i alla fall enligt insatta källor. :gremsmile:

Feuflux

omjonasson.se

Vitulv har jag svingat många bägare med, och troberg har jag sett med egna ögon. De är helt klart fysiska existenser

Och jag har träffat Krille... men om vi ska blanda in fakta blir det ju inte så roligt eller hur?

eller åtminstone inhyrda skådespelare.

Aha, nu börjar vi komma någonvart... Har du t.ex. bevis för att det faktiskt är Niklas Wistedt (som Vitulv påstås heta) som skrivit Vitulvs inlägg?

Foggmock

Myrmidon
Re: Absolut!

Inte för att jag tycker om att bidra till en sån här tragiskt fett med OT-tråd, men iallafall.

Borde inte den senaste modellen av Rising heta Rising-Bot 5000 eftersom det var efter ett långt uppehåll som nummer 5000 kom? :gremsmile:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Mitt misstag och låsning

Efter lite intern diskussion kom vi fram till att det inte var så smidigt att jag svarade på tråden, då den är, som Foggmock uttryckte det, tragiskt OT. Därför låser jag den nu, och ber hundra gånger om ursäkt för mitt misstag.