Laura klev upp på bryggan där Billy och Sarah verkade ha koll på läget. Minerva satt visst här inne också men såg rätt spänd ut, hon var säkert nervös över att flyga. Många kompanjoner höll sig på centralplaneterna och reste sällan med rymdskepp, och då knappast med sådana här gamla vra... skepp!
- Okej piloter, jag gissar att ni har hittat autopiloten, säger Laura och pekar ifall det inte skulle vara fallet. När den är på plats så kör vi ett enkelt schema för vem som tar ansvaret om något larm går under natten. Barnabas tar första tredjedelen, sen Billy och du tar sista tredjedelen Sarah. Så, koordinaterna hittar ni på den där panelen. När det är uppsatt så kan ni komma över till matsalen för nåt litet i magen innan natten.
Laura lägger en försiktig hand på Minervas axel.
- Är du okej? Du får gärna följa med mig till matsalen nu. Om vi hinner före Barnabas så kan vi laga till nåt innan brödrosten exploderar och allt börjar lukta brännt.
Sedan vänder Laura på klacken och börjar gå därifrån.
- Imorgon vid frukost ska vi ta ett ordentligt snack om vårt uppdrag.
De tre tittar på varandra. Hon verkar lite jäktad vår kapten...
- Okej piloter, jag gissar att ni har hittat autopiloten, säger Laura och pekar ifall det inte skulle vara fallet. När den är på plats så kör vi ett enkelt schema för vem som tar ansvaret om något larm går under natten. Barnabas tar första tredjedelen, sen Billy och du tar sista tredjedelen Sarah. Så, koordinaterna hittar ni på den där panelen. När det är uppsatt så kan ni komma över till matsalen för nåt litet i magen innan natten.
Laura lägger en försiktig hand på Minervas axel.
- Är du okej? Du får gärna följa med mig till matsalen nu. Om vi hinner före Barnabas så kan vi laga till nåt innan brödrosten exploderar och allt börjar lukta brännt.
Sedan vänder Laura på klacken och börjar gå därifrån.
- Imorgon vid frukost ska vi ta ett ordentligt snack om vårt uppdrag.
De tre tittar på varandra. Hon verkar lite jäktad vår kapten...