Jag trodde att jag svarade i den här tråden, men hittar inget svar nu när jag kollar, så jag får väl skriva ett...
First: Det första rollspel jag ägde... Svårt. Jag köpte In Nomine och Rifts under en resa till Stockholm i min ungdom. SF-bokhandeln var alltid liksom själva fokuset för min på de där resorna, liksom Tradition när den fanns. Min familj hade en massa andra konstiga prioriteringar, som "Gröna Lund" och sånt. Hursomhelst: jag kom precis nu idag på att jag fick eller möjligen köpte ett extremt skamfilat och sönderfallande exemplar av Mutant Chronicles grundbok av en i min första spelgrupp och jag är osäker på om det var innan eller efter jag köpte In Nomine och Rifts.
Så det är lite klurigt att säga exakt vilken ordning de kom i, men MC var ju "huvudspelet" för min första spelgrupp i åtminstone ett år eller två.
Last: Hm. Hur räknar man kickstarters? Jag har ju flera jag liksom betalat för men inte fått ännu, och det senaste av dem är nog The Magical Land of Yeld eller kanske Nils Gulliksson-rollspelet lite beroende på hur man menar. Det senaste jag fick levererat och som jag alltså både betalat för och fått... M-space. Det senaste jag köpte i fysisk butik vad Hjältarnas Tid.
Always: Jag vet inte om jag har något always-spel faktiskt. Jag har inget jag hela tiden återkommer till på det viset. Det skulle väl vara Mutant Chronicles då, min första kärlek som jag fortfarande lär mig saker av. Mycket i Rotsystem är ju minst sagt informerat av MC. Dessutom håller MC för många olika sorters kampanjer, från detektivande i Luna City - mer eller utan skräckelement - till machobrutala actionfester i venus' djungler.