solvebring
Superhero
Re: Fisktankäventyr! Varsågoda!
Tja, jag kan inte tillägga så mycket om strukturen i fråga inte passar din smak.
Fast händelseförloppet, det möjliga, som jag talar om, behandlar just agendor. Den förklarar vad som hänt - vad fraktionerna gör och varför. Därmed finns det egentligen ingen vidare etablering för kommande händelser. Allt jag levererar är egentligen ett utgångsläge.
Aha, okej. =)Nabu said:Vilket, to be frank, var precis det jag hade problem med. Jag gillar inte att spelleda sådant, för jag tycker att det gör det mindre roligt och svårare, för mig som SL. Det enda jag personligen vill tänka om händelseförlopp är den omedelbara början, samt den avlägsna framtiden. Där den senare är någonting som skall ändras på.Solvebring said:Inte alls, det beskriver ett möjligt/föreslaget händelseförlopp.
Å andra sidan, som sagt, så har det säkert ingenting med begreppet fisktank att göra, utan är bara en av mina egenheter. Om jag skulle skriva ett sådant äventyr skulle jag också fokusera mer på agendor men från tråden där det diskuterades (jag ber om ursäkt för att jag inte orkar länka), så har jag fått uppfattningen om att jag är i minoritet angående en sådan preferens.
Kort sagt: inte min tekopp, men ändå helt klart intressant!
Tja, jag kan inte tillägga så mycket om strukturen i fråga inte passar din smak.
Fast händelseförloppet, det möjliga, som jag talar om, behandlar just agendor. Den förklarar vad som hänt - vad fraktionerna gör och varför. Därmed finns det egentligen ingen vidare etablering för kommande händelser. Allt jag levererar är egentligen ett utgångsläge.