Jo, jag läser ju kursen "Multimedia för Webben" vid Växjö universitet just nu. Min senaste animation var en Bellmanhistoria, som blev ruskigt överarbetad. Och jag ligger efter med mina inlämningar. Därför beslöt jag att för uppgift 2 göra något enklare. Uppgiften är i stort sett att jag ska göra en flashfilm med minst fem scener, där användaren i någon mån kan styra vilken scen den vill se, och navigera runt. Jag ska typ visa att jag behärskar knappar och gotoAndPlay med andra ord. Nåväl, jag tar väl nåt jag kan (hyfsat), och gör en simpel instruktionsvideo för hur variabler funkar i programmering, eller mer exakt i Python.
I den här tråden tänkte jag göra mig till åtlöje genom att lägga upp works in progress och eventuellt få antingen glada tillrop eller åtminstone negativa kommentarer jag kan använda för att göra animationen bättre.
Här finns första utkastet (bara två scener, ickeinteraktivt. och den loopar).
Planen är att ha en introduktion först, på fyra scener efter varandra. Sedan en meny där man kan välja att få veta mer om strings, floats, integers och booleans.
I den här tråden tänkte jag göra mig till åtlöje genom att lägga upp works in progress och eventuellt få antingen glada tillrop eller åtminstone negativa kommentarer jag kan använda för att göra animationen bättre.
Här finns första utkastet (bara två scener, ickeinteraktivt. och den loopar).
Planen är att ha en introduktion först, på fyra scener efter varandra. Sedan en meny där man kan välja att få veta mer om strings, floats, integers och booleans.