Nekromanti Fler Graemlings!!!!

Mask_UBBT

Hero
:gremooo: :gremmad: :gremcool: :gremsmile: :gremfrown: :gremcrazy: :gremlaugh: :gremshocked: :gremsmirk: :gremconfused: :gremgrin: :gremwink: :gremtongue:

Det där är alla som finns... Om vi la ihop våra krafter är jag säker på att vi skulle få ihop dryga hundratalet små majlys och skit!
"The more the merryer", lixom....

Den enda som jag saknar är devil-smileyn, som var förbannat användbar. Möjligtvis kunde också en "sick"-smiley, vara bra till nåt.

Skuggvarg

Hero
Kanske lite onödigt att ha uppemot 100 stycken smileys/graemlins, men jag håller med Blackie (för en gångs skull): jag saknar devil smiley och sick smiley. De var användbara.

/Skuggvarg - som för övrigt undrar varför de heter graemlins (som för övrigt stavas "gremlins") och inte smileys?

Mask_UBBT

Hero
Jo, men jag fick även lite nytta av exempelvis zombin, utomjordingen, hunden(vid något tillfälle)... Det var inte många graemlins som jag inte tyckte om att använda då och då. Dessutom blev det lite roligt när man fick nytta för en ny graemlin, som man inte anävnt tidigare...

/Mask - som vill påpeka att bilderna som kallas graemlins(och jag tror de stavas så) kallas just detta för att de ska vara mer än bara smileys...

Skuggvarg

Hero
Graemlins eller Gremlins?

Det beror på. Det finns två filmer (kanske fler?) om Gremlins (där det stavas med e), de där ulltottarna som förvandlas till vidriga, slemmiga, utflippade monster om de käkar mat för sent.

/Skuggvarg - kan också bli lite vidrig och utflippad om han äter för sent

Re: Graemlins eller Gremlins?

Var det inte om dom fick vatten på sig eller något liknande. Hursomhelst är Gizmo min idol.
Fast det var nog Graemlins som mask talade om.

/Black Dwarf, vill vara som Gizmo

Skuggvarg

Hero
Reder ut begreppen om Gremlins

vill vara som Gizmo
Kort, fet, ullig och kunna humma små sånger, samt prata barnsligt Yoda-språk? Okej, go right ahead, men anlita inte Michael Jacksons plastikkirurg, om du vill ha kvar alla kroppsdelar (fast det är ju inte kirurgens fel att näsan håller på att trilla av, det är ju Jackson som är så dum i huvudet att han tror att näsan kommer att sitta kvar när han håller på och opererar om den hela tiden).

Nåja, nog om det. Så här är det med Gremlins:

Gizmo är en Mogwai. När Mogwais får vatten på sig poppar det ut små baby-Mogwais från Gizmo, som dock inte är identiska med honom, och dessutom har baby-Mogwaierna annorlunda personligheter. När Mogwaier får mat efter 24.00 (men frågan är vad som är "efter 24.00"...09.00 är ju också efter 24.00...så när fan ska de få äta?) börjar de förvandlas till Gremlins (monstren). Detta borde även gälla Gizmo själv, men han är tydligen smart och har lärt sig att han inte ska göra sånt, eftersom han är en snäll och söt liten rackare. Utöver detta tål varken Mogwaier eller Gremlins starkt ljus, det skadar dem och dödar dem. Gremlins har också visat sig kunna anta de mest underliga skepnader (se Gremlins 2).

/Skuggvarg - professor i Mogwaikunskap

Re: Reder ut begreppen om Gremlins

Kort, fet, ullig och kunna humma små sånger, samt prata barnsligt Yoda-språk?
Exakt! Du har fattat poängen :gremwink:

/Black Dwarf, som bara har kort, fet och ullig att uppnå.

Insignia

Swashbuckler
Gremlins fanns före filmerna [ANT]

Jag vet inte riktigt var gremlins kom ifrån ursprungligen, men det var inte från en film om söta ullbollar.

Skuggvarg

Hero
Re: Gremlins fanns före filmerna [ANT]

I filmen säger en man att gremlins var något japanerna stoppade i maskinerna, så att de skulle krångla. Eller nåt sånt.

/Skuggvarg

Skuggvarg

Hero
Vovven var cool...

...men jag förstod aldrig riktigt när man kunde använda den söta vovven...? Själv använde jag den när jag bara ville ha en söt smiley/graemlin.

/Skuggvarg

Krille

Super Moderator
Gremlins = troll

Termen "gremlins" uppfanns under 1920-talet, efter första världskriget. Varelsen beskylldes för att vara orsaken till mekaniska problem i flygplan. Under andra världskriget exploderade användningen av "gremlins", speciellt inom RAF, och spreds till resten av världen genom frivilligflygarna som flög för RAF. Därefter kom "gremlins" att hamna överallt där det fanns elektriska appagrunker.

Det närmaste svenska uttrycket är förmodligen "det går troll i maskinerna".

Kitzune

Swashbuckler
Re: Vovven var cool...

...men jag förstod aldrig riktigt när man kunde använda den
söta vovven...? Själv använde jag den när jag bara ville ha en
söt smiley/graemlin.

Bingo ! :gremwink:

/Alexander Gyhlesten

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag saknar smileyn Hairy... Den var grym... :gremsmile:

o_O <--- nästan lik...
@.o <--- den kanske var mer lik... :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Min favvisar

Skulle vilja ha tillbaka djävelsmilysen & skäggubben

Sodivra

Champion
Vi i redaktionen tyckte det var töntigt med oenhetliga smilies, och därför tog vi bort en del. Ha!
Om man vill ha fler i samma serie så går det ju att rita liknande.
Om man ändå vill ha andra smilies så kan man gå in på www.mysmilies.com/ och vraka i dom.