Nekromanti Fler prylar från Oldtimers berömda garage

Oldtimer

Slava Ukraini!
Nu har jag hittat tillbaka ut från de lömska dimensionerna i mitt garage och fått med mig lite fler gamla spelprylar ut. (Yeah, loot).

Jag orkar inte sitta och hitta på en massa priser på alltihop, så ge mig ett schysst bud om det är något du vill ha. Tycker jag att det låter bra (vilket jag förmodligen gör) är prylen din.
Faktisk fraktkostnad tillkommer alltid (om du inte plockar upp det här i Lindome eller övertalar mig att lämna av det någon annanstans), så det behöver vi inte ha med i budgivningen.

Okej? Så här är bytet från garageexpeditionen den här gången:

Neoviking Ett tidigt svenskt rollspel. 100% kompatibelt med Neobunnies
Alderac Entertainment: Sundered Faith Ett miniäventyr till D&D3
Ballantine Books: Star Trek, Star Fleet Technical Manual Inget direkt rollspelsmaterial, men en guldgruva för Star Trek-fantasten.
Chaosium: Cthulhu Now Nutida Cthulhu-kampanj
Chaosium: Terror Australis Cthulhu-kampanj Down Under
Chaosium: Curse of the Chthonians Fyra äventyr till CoC
Chaosium: Trail of the Tsathogghua En minikampanj i två delar på Grönland och i Canada. Plus ett bonusäventyr i Michigan, USA
Chaosium: Stomp! Ett kul minspel om kampen mellan arton alver och en jätte.
Chaosium: Basic Role-Playing Reglerna som utgjorde grunden för Drakar och Demoner
Eon Products: Cosmic Encounter Lådan innehåller en massa expansioner också. Jag tror att det är Expansion 1-4.
Fantasy Games Unlimited: Lords & Wizards Conquer and Rule an Empire
Fantasy Games Unlimited: Gladiators "Realistic Simulation of Gladiatoral Combat". Vad varje Spartacus har väntat på.
Games Workshop: The Vanishing Conjurer/The Statue of the Sorcerer Dubbeläventyr till CoC
GDW: Snapshot Utökade stridsregler till fina gamla Traveller
Goodman Games: Citadel of the Demon Prince Ett äventyr till D&D3 i serien Dungeon Crawl Classics
Judges Guild: Campaign Hexagon System Ett tjockt häfte med tomma hexkartor och en massa tabeller för att fylla dem.
Judges Guild: Wilderlands of High Fantasy Ej komplett. Endast karta två (Player and Judge) och karta fyra (Player) finns kvar.
Lincon: Xenon - Helvetets Skorsten Ett AD&D-scenario från Lincon 85. Av Åsa Hedenskog, Peter Printzén och Håkan Ackegård
Mayfair Games: The Wizard's Vale Ett äventyr till AD&D. Det första i en serie (Fez).
Metagaming Concepts: Stellar Conquest "A game of space exploration and combat". Från företaget där Steve Jackson inledde sin karriär.
Necromancer Games: Demons and Devils Tre mini-dungeons till D&D3. "Third edition rules. First edition feel."
Nova Game Designs: Lost Worlds, Giant Goblin with Mace and Shield Lost Worlds är ett duellspel baserat på Ace of Aces. Minst två böcker behövs för att kunna använda det. Två exemplar av Titans svenska regelöversättning medföjler.
Nova Game Designs: Lost Worlds, Fighter Mage with Magic Sword
Nova Game Designs: Lost Worlds, Wraith with Sickle
Nova Game Designs: Lost Worlds, Man in Chainmail with Sword and Shield
Nova Game Designs: Lost Worlds, Woman in Scale with Sword and Shield
Nova Game Designs: Lost Worlds, Skeleton with Scimitar and Shield
SPI: Drive on Stalingrad Klassiskt wargame
SPI: Sniper! Klassiskt wargame
SPI: Ares nr 5 En tidskrift som gavs ut av SPI för att behandla just spel inom SF & Fantasy. Detta nummer innehåller spelet Citadel of Blood. 12 sidor regler och 200 kartongploppar.
Task Force Games: Starfire II Snabbspelat mini-wargame om strider mellan rymdskepp
Theatre of the Mind: The Arkham Evil Ett långt äventyr till CoC
Theatre of the Mind: Whispers from the Abyss Tre äventyr till CoC
Theatre of the Mind: Death in Dunwich Ett äventyr till CoC
Titan Games: Morgonstjärnan Nr1
Titan Games: Morgonstjärnan Nr3 Drakar och Demoner-numret
Titan Games: Morgonstjärnan Nr4 Traveller-numret
Titan Games: Morgonstjärnan Nr5/6 Dubbelnummer om AD&D
TSR: AD&D 2nd edition Player's Handbook Signerad av Mike Breault, David "Zeb" Cook, Steve Winter och Jeff Easley
TSR: Råmanus till AD&D 2nd edition DMG. Detta är en hög papper med råmanuset till 2Ed DMG. Vissa delar blev uppbarligen strukna i slutändan, så det finns en del som aldrig kom i tryck här. Jag fick dem av Jon Pickens inför vårt projekt att översätta AD&D 2nd edition, men de kom aldrig till nytta. Kanske de kan glädja någon samlare?
TSR: Top Secret/S.I. Spelledarskärm Till skärmen hör även ett stort ark med golvplaner över diverse byggnader och platser, samt ett ark "Cardboard Heroes"
TSR: Forgotten Realms Box Komplett med två häften och fyra kartor.
TSR: AD&D 2nd edition Monstrous Compendium En pärm full med monster
TSR: UK6 All That Glitters... Ett äventyr till AD&D. Skrivet av Jim Bambra (TSR UK).
TSR: The Dragon's 2nd Birthday Present Ett Backgammon-bräde fullt med drakar tryckt på ganska tunn papp i amerikansk motsvarighet till A2.
TSR: AD&D Bloodstone Pass Enbart ävertyrshäftet
TSR: The Dragon Dungeon Design Kit En gammal Dragon-bilaga från 1981
TSR: The Dragons life story Ett index för The Dragon volym I-IV samt The Strategic Review nr 1-7
TSR: Fantasy Worlds 5 En informationstidning från TSR UK
TSR: The Halls of Beoll-Dur Ett äventyr som följde med The Dragon från september 1980
TSR: The Temple of Poseidon Ett äventyr som följde med The Dragon från februari 1981
TSR: The Mansion of Mad Professor Ludlow Ett äventyr som följde med The Dragon från oktober 1980
TSR: The Pit of the Oracle Ett äventyr som följde med The Dragon från maj 1980
TSR: Food Fight Ett mini-spel som följde med The Dragon från december 1980
TSR: FR1 Waterdeep and the North Komplett med kartor över staden
TSR: FR1 Waterdeep and the North Kartorna saknas
TSR: FR3 Empires of the Sands Komplett med karta över Amn och Tethyr
TSR: FR4 The Magister
TSR: FR5 The Savage Frontier Komplett med kartor över The Sword Coast
TSR: FR6 Dreams of the Red Wizards Komplett med karta över Aglarond och Thay
TSR: FR9 The Bloodstone Lands Komplett med karta över Vaasa, Damara, Impiltur och Narfell
TSR: FR10 Old Empires Komplett med karta över Mulhorand, Unther och Chessenta
TSR: Dragonlance Boardgame Ett maffigt spel med många plastploppar. Tyvärr har en av gulddrakarna flugit sin kos, men det är fortfarande spelbart utan henne.
TSR Hobbies Inc: Catalog Produktkatalog för TSR Hobbies Inc (föregångaren till TSR Inc) från mitten av 70-talet. Nostalgitripp utlovas.
Wizards of the Coast: Call of Cthulhu d20 Lika bra. Lika skrämmande.
Wizards of the Coast: D&D4 Monster Vault En låda full med monster och marker. Plus ett äventyr med golvplaner.
Wizards of the Coast: D&D4 Character Record Sheets Innehåller även blanka Power Cards
Wizards of the Coast: D&D4 Preview Races and Classes Beskriver designarbetet som ledde fram till raserna och klasserna i D&D4
Wizards of the Coast: D&D4 Preview Worlds and Monsters Beskriver designarbetet som ledde fram till världen och monstren i D&D4
Wizards of the Coast: D&D4 Monster Manual Första monsterboken till D&D4
Wizards of the Coast: D&D3 Shadows of the Last War Första äventyret i Eberron. Av Keith Baker själv.
Wizards of the Coast: D&D3 Whispers of the Vampire's Blade En fristående fortsättning på Shadows of the Last War. Skrivet av David Noonan.
Wizards of the Coast: D&D3 The Sinister Spire Ett äventyr av Bruce Cordell och Ari Marmell
Wizards of the Coast: Dragon 283
Wizards of the Coast: Dragon 285
Wizards of the Coast: Dragon 294
Wizards of the Coast: Dragon 295
Wizards of the Coast: Dragon 299
Wizards of the Coast: Dragon 307 Innehåller en karta över landet Westeros (Västerås?).
Wizards of the Coast: Dungeon 85
Wizards of the Coast: Dungeon 86
Wizards of the Coast: Dungeon 87
Wizards of the Coast: Dungeon 89
Wizards of the Coast: Dungeon 92
Wizards of the Coast: Death at Whitehearth 16-sidigt häfte med en Eberron-novell av Keith Baker.
Äventyrsspel: Regelboken till Drakar och Demoner första utgåvan

Därutöver hittade jag en jämrans massa gamla figurer. Lite svårt att beskriva dem var och en här, så de som bor i närheten får säga till om visning IRL.

PM här eller mejl till mikael@borjesson.net

Arfert

Facit
Chaosium: Stomp! vill jag ha... och Chaosium: Basic Role-Playing. Om det är den gamla versionen!

anth

Vetefan
Jag tjingar för:
TSR Top Secret
TSR Forgotten Realms-boxen
TSR FR1 med kartor
TSR FR3, 4, 5, 6, 9, 10

Ska dock resa över helgen så kan inte lämna några bud förrän tisdag

Robban

Hero
TSR: AD&D 2nd edition Player's Handbook
TSR: Råmanus till AD&D 2nd edition DMG

Tjing på dessa. (anth kom före mig med det andra böset jag ville ha)

Oldtimer

Slava Ukraini!
Du inser att det bara är spelledarskärmen till Top Secret/S.I. och inte det kompletta spelet?

Resa och resa - kan man inte ge ett bud på resande fot? :gremwink:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Oldtimer said:
Theatre of the Mind: The Arkham Evil Ett långt äventyr till CoC
Theatre of the Mind: Whispers from the Abyss Tre äventyr till CoC
Theatre of the Mind: Death in Dunwich Ett äventyr till CoC
Name your price!

/Magnus

Arfert

Facit
Oldtimer said:
Eftersom flera personer frågade om versionen på BRP...
Det är alltså den här
Då tar jag den, eftersom jag frågade först! :gremsmile:

Alltså:
Chaosium: Stomp!
Chaosium: Basic Role-Playing

Tackar! :gremsmile:

Nostalgica

Veteran
Hej "granne"

Jag kommer gärna över och kollar in figurerna. Får gärna hålla dem så ringer jag inom någon dag om ok?

Med vänlig hälsning, Nostalgica

Oldtimer

Slava Ukraini!
anth said:
Jag tjingar för:
TSR Top Secret
TSR Forgotten Realms-boxen
TSR FR1 med kartor
TSR FR3, 4, 5, 6, 9, 10

Ska dock resa över helgen så kan inte lämna några bud förrän tisdag
Nu är det onsdag... *hrmm* :gremsmile:

anth