Nekromanti Flera aggergat med samma aktiverings villkor.

Dunfluff Azrael

Veteran
jag vet inte men detta bärjar kännas lite som relativitetsteorin och de e ganska imponerande med tanke på att det är ett rollspel vi snackar om

Fast det som gäller är ju Spelledarens tolkning (och elakhet(om det nu finns ett sådant ord))

Telephalsion

Swordsman
Om jag inte minns fel så har varje människa ett eget personligt magiskt fält. Jag vill också minnas att varje Permanent effekt har ett eget magiskt fält. Dessa fält är en del av det globala mundanska magiska fältet men de påverkar inte varandra direkt på samma sätt. Genom att dra ut filament ur det stormundanska fältet in i ditt eget magiska fält kan du hålla filament av krökningstal som tekniskt sett redan finns i din omgivning. Kort sagt, jag teoretiserar att ett specifikt magiskt fält kan innehålla endast ett filament av varje krökningstal och typ. Detta gör att provisoriska effekter, som inte är helt egna fält i det stormundanska upplöses om upphovsmakaren väver en ny effekt. Detta kan vara för att en provisorisk effekt är en del av magikerns personliga magiska fält även om den är fysiskt separerad från honom.

Frågan är ju om ett aggregat eller kongelat har ett magiskt fält som är skiljt från det stormundanska.

Va-lir

Veteran
Aggregat har en egen alstring en egen transformator och en egen vävare. Människor som inte är magiker alls kan använda dem. Därmed borde de räknas som en egen individ med ett eget magi fält. I annat fall borde det räknas som demonens(ifall det är ett demoniskt aggergat) magifält.

Telephalsion

Swordsman
Om man har för många "identiska" magiska artefakter, kommer de att stöta bort varandra likt en klunga positivt laddade particklar?

Eller blir det bara en standard reva-genom-rumtidsväven-som-förstör-allt?

Fienden

Hero
Jag betvivlar starkt att detta kan hända. Även OM varje enskild artefakt är magiskt laddad, torde det magiska fältet vara tämligen isolerat för att minska risken för just denna sorts händelser.

Och, som Regmolar sade, är filamenten i till exempel en ackumulator komprimerade till längd 0, vilket gör att de enkelt smälter in i bakgrundsetern.

Enda sättet du skulle kunna få fram effekten vore att aktivera alldeles för många fritt alstrande artefakter samtidigt. Observera detta, att artefakten måste alstra filament, det vill säga ge filamentet ett krökningstal högre än 0. Det är först när detta händer som Haneas Uteslutningsprincip kan appliceras.

Sedan skulle vi kunna gå in på negativa krökningstal, men det skulle nog ge mig huvudvärk.

//Kraetyz

Petter42

Swordsman
Men borde inte ett negativt krökningstal bara vara som ett vanligt, fast bak och fram? En meter är fortfarande en meter om du backar. Eller är det själva krökningen som är negativ? Då skulle det kunna ge upphov till antiaspekter, eller möjligen en dubbelspiral om man vänder på de negativa eller positiva. Eller en lång. Då skulle man potentiellt kunna dubbla antalet alstringsbara filament, eller neutralisera dom man redan alstrat. Eller så ger det upphov till helt okända effekter.

Fienden

Hero
Negativa krökningstal fungerar FÖRMODLIGEN så som du säger, att de böjer sig åt "det andra hållet". Detta ger upphov till de så kallade anti-aspekterna, men som sagt är det komplicerat att faktiskt behöva fundera på det. Jag menar, jag skulle ju klassa Kryotropi som Anti-Termotropi.

Mer om det någon annan gång! =)

//Kraetyz, ska se på film nu