Ja det är coolt att kunna attackera flera gånger under samma runda. Jag undrar om det är någon som författat en vettig husregel för detta? (jag vill inte att det ska vara eonsvårt att göra det)
Något jag funderade på var att man kunde byta bort de två första handlingar i närstridsfasen; Alltså att förflytta sig och att dra/byta vapen, mot att göra en extra attack istället.
Tänkte mig att båda attackerna skulle ha -2, -3 eller -4 på Färdigheten då.
Om man vill göra det ännu mer episkt så skulle man kunna ersätta att förflytta samt dra/byta vapen mot två extra attacker (eller bara ta bort en av dessa för en extra attack). Modifikationsvärdet skulle då vara ännu mer än exemplet ovan på samtliga attacker (om det är 3 till antalet).
typ:
För att göra två attacker - ta bort förflyttningen alt dra/byta vapen samt modifiera värdet med -3 på de två attackerna.
För att göra tre attacker - ta bort förflyttningen och dra/byta vapen samt modifiera värdet med -6 på de tre attackerna.
Tänkbart är ju också att skadan minskar på vardera attack om man attackerar flera gånger under varje runda. För att symbolisera att fan vet jag snabbare attacker är vekare?
(Men är det kul?!)
Annan "tänkbart", antalet extra attacker är beroende utav ens motorikmodifikation (som många adderat till reglerna för att påverka initiativet). Har man -1 på denna så får man inte mindre attacker varje runda, bara för att förtydliga ifall någon fick för sig det.
Persson sitter för övrigt och skapar husregler till Saga där han hämtar inspiration ifrån de delarna av matiné och Burning Wheel som var roligast. En annan sak han gör är att göra en "intervju-checklista" som fanns i Burning Wheel (Health/Steel/faith avsnitten hade sådana inslag) för att kunna använda i Saga i hans utökade "husregler" om karaktärsskapande.
Funderar också på att kalla det sammanfattade dokumentet för "Persson Saga" eller "Disney" fast coolaste namnet vore "Harlequin".
Något jag funderade på var att man kunde byta bort de två första handlingar i närstridsfasen; Alltså att förflytta sig och att dra/byta vapen, mot att göra en extra attack istället.
Tänkte mig att båda attackerna skulle ha -2, -3 eller -4 på Färdigheten då.
Om man vill göra det ännu mer episkt så skulle man kunna ersätta att förflytta samt dra/byta vapen mot två extra attacker (eller bara ta bort en av dessa för en extra attack). Modifikationsvärdet skulle då vara ännu mer än exemplet ovan på samtliga attacker (om det är 3 till antalet).
typ:
För att göra två attacker - ta bort förflyttningen alt dra/byta vapen samt modifiera värdet med -3 på de två attackerna.
För att göra tre attacker - ta bort förflyttningen och dra/byta vapen samt modifiera värdet med -6 på de tre attackerna.
Tänkbart är ju också att skadan minskar på vardera attack om man attackerar flera gånger under varje runda. För att symbolisera att fan vet jag snabbare attacker är vekare?
(Men är det kul?!)
Annan "tänkbart", antalet extra attacker är beroende utav ens motorikmodifikation (som många adderat till reglerna för att påverka initiativet). Har man -1 på denna så får man inte mindre attacker varje runda, bara för att förtydliga ifall någon fick för sig det.
Persson sitter för övrigt och skapar husregler till Saga där han hämtar inspiration ifrån de delarna av matiné och Burning Wheel som var roligast. En annan sak han gör är att göra en "intervju-checklista" som fanns i Burning Wheel (Health/Steel/faith avsnitten hade sådana inslag) för att kunna använda i Saga i hans utökade "husregler" om karaktärsskapande.
Funderar också på att kalla det sammanfattade dokumentet för "Persson Saga" eller "Disney" fast coolaste namnet vore "Harlequin".