LordTengel
Swordsman
Jag har suttit och retat mig lite på en sak, som tack och lov lär lösa sig i Eon IV...
Upplägg: RPn får slå för exempelvis Historia. (Inte för att hitta en specifik detalj, utan mer generellt - "Hörru SL, vad vet jag egentligen om Zargan?") Rimligen borde det framkomma mer kunskap ju bättre resultat man får, men jag tycker inte att det känns riktigt smidigt som systemet nu är upplagt. Ska man se på effekten för att avgöra vad RPn vet?
Det jag tänkte mig är att man får slå flera slag med stegrande svårighet (Ob1T6, Ob2T6 etc...) tills man misslyckas, och för varje lyckat slag ger spelledaren stadigt mer sällsynt information. Kan det här vara juste?
Två viktiga punkter:
1. Jag har ett rätt bra hum om några situationer där det lär komma upp, så jag kan förbereda "nivåer av information".
2. Mina spelare gillar verkligen att slå tärningar.
Upplägg: RPn får slå för exempelvis Historia. (Inte för att hitta en specifik detalj, utan mer generellt - "Hörru SL, vad vet jag egentligen om Zargan?") Rimligen borde det framkomma mer kunskap ju bättre resultat man får, men jag tycker inte att det känns riktigt smidigt som systemet nu är upplagt. Ska man se på effekten för att avgöra vad RPn vet?
Det jag tänkte mig är att man får slå flera slag med stegrande svårighet (Ob1T6, Ob2T6 etc...) tills man misslyckas, och för varje lyckat slag ger spelledaren stadigt mer sällsynt information. Kan det här vara juste?
Två viktiga punkter:
1. Jag har ett rätt bra hum om några situationer där det lär komma upp, så jag kan förbereda "nivåer av information".
2. Mina spelare gillar verkligen att slå tärningar.