Nekromanti Flodens kungar (frö till OSR-kampanj)

Björn Wärmedal

Björning Wheel
DeBracy said:
Ah, en tabell till behövs förstås, men den är den enklaste. Den slumpar åt vilket håll relativt till båten som nåt befinner sig. Typ så (haken pekar föröver):

1 2 3
4 ^ 5
6 7 8
Eller slå d12 och ange riktningen som klockslag :gremsmile: "You have a hoarde of berserkers on your six!"

Sodivra

Champion
Björn Wärmedal said:
DeBracy said:
Ah, en tabell till behövs förstås, men den är den enklaste. Den slumpar åt vilket håll relativt till båten som nåt befinner sig. Typ så (haken pekar föröver):

1 2 3
4 ^ 5
6 7 8
Eller slå d12 och ange riktningen som klockslag :gremsmile: "You have a hoarde of berserkers on your six!"
Klockrent!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Björn Wärmedal said:
För mig låter det där lite som Top Gun korsat med Hagbard Handfaste mer än som flodbåt. Jag tror jag tänkte mig nåt mer i stil med "Ohoj, ö siktad föröver på babord sida!"

Fast viktigast är det ju för att veta på vilken sida om skeppet flodmonstret dyker upp. ^___^

"På styrbords/babords bog" kanske det heter om man ska vara ordentlig.

Tomatalven

Hero
Jag tycker xp bör komma från exotiska sjukdomar. Man nlie härdad av sånt+ det uppmanar en till utforskande av öar!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
  • Vad har rollpersonerna för farkost egentligen? En cool idé som dök upp var att varje spelare kunde rulla fram några grejer som hens rollperson bidrog med till bygget (några tunnor, två stockar, eller en mast med segel kanske?) och att de sedan får pussla ihop en båt av det.
  • Paket med startutrustning eller dylikt, för det är gött att slippa att folk ska köpa utrustning.
  • Fick önskemål om att öbor och strandsittare skulle få slå fram varför de lämnat sina fasta bosättningar. Jag var nog inne på att man skulle få hitta på sånt, men hey två tabeller till kan väl ingen må dåligt av?

Korpen

Hero
  • Vad har rollpersonerna för farkost egentligen? En cool idé som dök upp var att varje spelare kunde rulla fram några grejer som hens rollperson bidrog med till bygget (några tunnor, två stockar, eller en mast med segel kanske?) och att de sedan får pussla ihop en båt av det.
  • Fick önskemål om att öbor och strandsittare skulle få slå fram varför de lämnat sina fasta bosättningar. Jag var nog inne på att man skulle få hitta på sånt, men hey två tabeller till kan väl ingen må dåligt av?