Nekromanti Flumspelsgrill #4 2015-09-26!!!

RasmusL

Champion
Bara en dryg vecka kvar! Till spelutbudet läggs givetvis speltest av alla politiska alster!

RasmusL

Champion
Eventet har gått och blivit med brädspelare! Ett halvdussin entusiaster med bilen full av coola brädspel dyker in och förgyller vår helg!

RasmusL

Champion
Deltatgarantalet fluktuerar lite upp och ner från dag till dag men det ser ut som att det finns plats för en handfull lirare till! Skriv här eller PM:a!

Hellzon

Långsamma Vargen
RasmusL;n115291 said:
Det kommer deffo att bli en omgång Shahida och sedan känns Estimated Prophet och Shine a Light jävligt spännande att testa! Lägg till det ett helt nydesignat blackbox-lir och Juggernaut och vi har en veritabel upptäckarbonanza för svenska rollspelare!
Svårgooglade grejer. ;) Juggernaut ser ju pepp ut, jag har sneglat lite på gratismaterialet för ett bra tag sen. Blir det för spejsat finns ju alltid brädspelsgänget.

Utöver TQY tar jag med Lugu, sorterar under "skumma kortspel Hellzon köpt på konvent". Alla har en varsin kortlek med abstrakta bilder, en spelare berättar baserat på fyra av dessa bilder och de andra ska gissa vilka det är. Kanske kan funka som nattsuddspel, vad vet jag.

RasmusL

Champion
Hellzon;n118638 said:
Svårgooglade grejer. ;) Juggernaut ser ju pepp ut, jag har sneglat lite på gratismaterialet för ett bra tag sen. Blir det för spejsat finns ju alltid brädspelsgänget.

Utöver TQY tar jag med Lugu, sorterar under "skumma kortspel Hellzon köpt på konvent". Alla har en varsin kortlek med abstrakta bilder, en spelare berättar baserat på fyra av dessa bilder och de andra ska gissa vilka det är. Kanske kan funka som nattsuddspel, vad vet jag.
Låter awesome! :D

Trollkalle

Veteran
Det skulle vara väldigt roligt men jag är på tok för liten för det. 12 år

anth

Vetefan
Måste tyvärr meddela att min andra helgaktivitet inte blivit inställd så jag kommer inte. :sad:

RasmusL

Champion
Fett it was! Konstigt nog inte så mycket traditionella indiespel (så jääävla avantgarde vi är!) men desto mer blackbox! Fetast på grillen var Fasad av Elina Andersson, ett blackboxscenario om lågmälda konflikter där det som inte sades var det centrala. Snygga metatekniker som gav fet pejsing och ett sjukt snyggt och enkelt utförande gjorde detta till en riktigt lågintensiv-intensiv dramafest som på 2 timmar (ink all prepp!) gjorde mer än... jag kan inte komma på något rollspel som ens kommer nära rörande prestation/tid. Sjukt cool, sjukt starka insatser av alla deltagare (varav fem av sex var förstagångsblackboxare! så jävla fett!) och en riktigt bra upplevelse som förde mig närmare mina medspelare på en väldigt djup och verklig nivå.

GnomviD

Heresiark
Åh, era grillar är typ det enda som gör mig less över att jag inte bor i södra Sverige. Låter som att ni har haft askul! :)