Nekromanti Flygande skateboard

eoz

Veteran
Skulle inte det vara möjligt? Om man bygger en Skateboard an typ plåt, och sätter ett skelett eller två under det... Skulle inte det då kunna lyfta upp den med levitera? Skulle inte det vara ett mycket effektivt framfartsfordon?

GrottrolletNaug

Swashbuckler
"Skulle inte det vara möjligt? Om man bygger en Skateboard an typ plåt, och sätter ett skelett eller två under det... Skulle inte det då kunna lyfta upp den med levitera? Skulle inte det vara ett mycket effektivt framfartsfordon?"

Så tillvida magin är stark nog för att lyfta borde skateboard, passagerare och utrustning så borde det gå fin-fint. Tänk dock att du kommer behöva effekten 'rörelse' om du vill att den ska förflytta sig magiskt.

/Naugur Trollur

eoz

Veteran
jag tänkte mer på Levitera som man kan väva i vilken odöd som helst! Eller skulle det inte funka? Det står i nekromanti och vandöda att det kan vävas i vilken odöd som helst... Då krävs det bara att det ska orka, för framåt går det!

eoz

Veteran
Ja men då kan man inte binda den effekt i den som man kan binda i en vandöd? Eller hur?

Kenzui

Warrior
jaj då kom ju jag förstörar kim ivägen med frågor! det står att den kan levitera sig själv eller att den kan levitera inte att den är en lyftkran :gremconfused: . och så är det ju så att det inte är så lätt att stå på ett skelett (eller sa du att du la nån plåt på den?) men då e det faktiskt bättre som nån annan sa att ta en bräda och göra en artefakt, för alla grejor man kan göra på en vandöd kan man göra med magi fan har fumlat bort mig själv (är stressad till maten) men ahh allt som vandöda kan kan magi och massa mer!

Kenzui

Warrior
så kom jag att tänka på att lägre vandöda inte kan kontrolera sina krafter så dom e ju ständigt aktivaså då får du ta ett redigt kliv up.

eoz

Veteran
jag tänkte att personen ovanpåå skulle styra den, och på så sätt bli av med den lilla detaljen...

eoz

Veteran
Om den/de leviterar sig själv, och någonting är ovanpå dem, så borde det på toppen också levitera? Det tycker jag i alla fall... Saken med vandöda är att det finns så himla fina effekter som man ganska enkelt, och helt regelltekniskt utan att krångla kan fixa in i dem.... Det var bara enklast så...