Nekromanti Flytta betygsättningsfunktionen.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Men enskilda inlägg då?

Jag tycker det är besvärligt att inlägg alltid dränks i trådarna de tillhör. Alltså, i flera fall har jag gjort väldigt långa och uttömmande, närmast artikelmässiga, inlägg, som jag inte direkt fått många svar på - det finns inte mycket att svara på sånt. Däremot hade det varit roligt att kunna rekommendera det enskilda inlägget, eller se hur många som läst det/betygsatt just det. Fram för betyg/rekommendation och antal läsare-mätning av enskilda inlägg, med andra ord.

- Ymir, tycker till.

Foggmock

Myrmidon
Re: En rekommendationsfunktion:

Tja, koda in två ikoner då. Rekommendera med och utan kommentar. Eftersom så få redan använder röstningssystemet tycker jag inte det borde hindra i vilket fall, eftersom många dessutom säger att de ibland VILL göra 'Håller med [NT]'-inlägg, så liksom: om man vill rösta bryr man sig nog inte om en extra sida. Exakta praktiska detaljer angående detta borde diskuteras närmre just när det är fastslaget att det SKA implementeras.

Gardener

Champion

Att spara exakt vilka som läst varje inlägg för att bara kunna räkna varje användare en gång är otroligt krävande, dels för databasen och dels för hårddiskutrymme. Det betyder nämligen att för varje tråd så måste information om användaren sparas, och varje gång man besöker tråden måste man kolla mot listan om den användaren besökt tråden redan. Inte att rekommendera om man inte tycker forumet ska bli tokmycket segare än det redan är. Tyvärr.

Gardener

Champion

Betygssystemet är, som jag skrev, under omarbetning och det enligt ungefär samma idéer som här (eftersom det är i stort sett samma som kom fram i den tidigare diskussionen om det).

Om det är praktiskt möjligt utan att bli alltför plottrigt i listan så vill jag att antalet röster visas direkt i trådlistan. Troligen blir det dock alldeles för grötigt varför det isf kommer visas om man håller muspekaren över betygbilden istället, som tidigare.

Balderk

Swashbuckler
Re: Men enskilda inlägg då?

Ja, jag skulle lätt kunna klara av ett sådant system. Eller vad jag menar är att ett sådant system vore bra. Helst i form av rekomendation då eftersom man annars bara kunde sätta toppbetyg på sina egna inlägg eller mobba andra genom att alltid sätta låga betyg på just deras inlägg.

/Balderk

Gardener

Champion
Intressanta inlägg

Att rösta på inlägg skulle kräva mer omskrivning av systemet, kanske dock mest utseendemässigt för placeringen av röstningen och för att göra det tydligt att det gäller endast för just det inlägget. Visning av betyg för inlägg lär också bli svårt att göra på ett bra sätt, så jag tror nog att det skulle vara svårt att genomföra bra.

En sak som någon annan ville att jag skulle göra till ett annat forum var en möjlighet att markera vissa inlägg (egentligen trådar iofs) som typiska för forumet. Dessa skulle sedan visas på en specifik sida eller info-sidan eller dylikt. Det systemet var dock tänkt att moderatorer markerade trådar som typiska, men man skulle ju kunna ha något liknande. Eventuellt skulle man kunna ha ett system där användare "nominerar" inlägg för detta och de som fått flest nomineringar visas på en egen sida med länk från forumets header.