Nekromanti Flytta

Dilandau

Myrmidon
Så var det dags igen. Att flytta. Ganska tradigt egentligen. Och deprimerande att inse att det tar 2 timmar att packa ner hela sitt liv i flyttkartonger. Visserligen ett provisoriskt bo-i-andra-hand-liv, men i alla fall. Ska det verkligen gå så snabbt?

Är det förresten någon som har tips på bra roadtrip-musik? Specifikt för sträckan Karlskrona--Stockholm? :gremsmile:

Dansson

Veteran
Hahaha, fullträff! :gremsmile: :gremwink: I´m going hiiiiighway to hell!

Ush ja, det är väl bland det tråkigaste som finns att flytta. Packa upp och ner, hit och dit. Nä fy.

- Dan, som nog ändå ska styra kosan mot staden inom en snar framtid...

Feuflux

omjonasson.se
Asgarv + låttips

:gremlaugh:

Själv får jag tipsa om Dolly Parton - Here you come again. Egentligen borde väl vara Here I go again... men hon sjunger faktiskt "here I go" däri så det ska väl fortfarande passa.

Marcus J

Hero
Eftersom du ska flytta till Stockholm så borde ju Lasse winnerbäcks stockholmsromantiska låtar passa. Eftersom jag aldrig bott i staden så har jag ingen aning om hur väl de lyckats fånga känslan. Låtarna jag syftar på är väl främst Stockholms Kyss och I Stockholm. Vill du gräva längre ner i albumen, och färdas utanför de utstackade vägarna så finns det en hel del på skivan Rusingstrafik som kanske passar, varning för att det är en av de sämsta Winnerbäckplattorna.

/Marcus som kan rekommendera Söndermarken (låten) för den andra riktiningen (om det är din uppväxtstad).

Dewil

Skrivbordsgeneral
Vill du gräva längre ner i albumen, och färdas utanför de utstackade vägarna så finns det en hel del på skivan Rusingstrafik som kanske passar, varning för att det är en av de sämsta Winnerbäckplattorna.
Tvärtom. Rusningstrafik var den sista Winnerbäck-plattan och vi sörjer att det inte blev mer.

Bilstereomusiktips finns det förresten redan en tråd om.

Dewil

Johan K

Gammal & dryg
Är det förresten någon som har tips på bra roadtrip-musik?
Skulel nog säven här säga 60 & 70-tals rock. Den musiken smiskar fortfarande det mesta.

Annars såmåste jag håla med de föregående talarna om att Higway to hell & On the road again är gansak kul förslag. :gremgrin:

Marcus J

Hero
Nu vet jag inte om det framgick, eftersom du länkade till bilmusiktråden (vilken jag också postat i) men hela biten med utstakade vägarna var ju faktiskt en dålig ordvist från min sida. Inte för att jag lyssnat på Rusningstrafik på sistonde, eftersom jag som sakt har andra favoritskivor av Lasse, men det finns väl ändå inte så mycket bilmusik där?

/Marcus vars absoluta favorit är Kom.