Nekromanti Flyttade trådar

Staffan

Myrmidon
Skulle det vara möjligt att på forumet låta det ligga någon indikering på att det har flyttats en tråd därifrån, samt att indikera i tråden att den flyttats? För den som var inbegripen i en flyttad diskussion kan det ju te sig något underligt om diskussionen plötsligt försvinner, och även i andra sammanhang kan det vara intressant att veta om tråden man skriver i blivit flyttad någonstans ifrån.

Som exempel har vi en diskussion om att Riotminds inte svarade på mail som började här på rollspel.nu-forumet. Någon annan svarade på inlägget och poängterade att diskussionen nog hörde hemma på DoD-forumet i stället. Sedan flyttade en moderator tråden, varpå en annan moderator svarade ungefär "Vad menar du, den *är* ju på DoD-forumet?" Om tråden hade varit markerad som flyttad hade ju inte det missförståndet uppstått.

Azagthoth

Myrmidon
Jag håller med om att funktionen vore praktisk. Jag försöker köra en manuell variant, jag skriver alltid ett kort svar (som förklarar att tråden hör bättre hemma där den till slut hamnar) när jag flyttar en tråd. Då kan vissa av problemen du nämner inte uppstå.

Staffan

Myrmidon
Men man får fortfarande problemet "var tusan tog min tråd vägen?" - framför allt om tråden hamnar i ett forum man oftast inte besöker. Fast i så fall kanske man ska fråga sig varför man högg in på tråden till att börja med :gremsmile:

Gardener

Champion
Jo, problemet påpekades för utvecklaren för en tid sedan och en lösning kommer förhoppningsvis i en framtida version.