I sommar ska jag flytta till en mindre och dyrare lägenhet. Därför har jag redan nu börjat packa ner mina böcker och rollspel. Mindre lägenhet innebär mindre hyllutrymme för alla rpgn, så därför har jag börjat sålla bland spelen. Jag lägger somliga i lådor märkta "Till källaren" och andra i ... tja, omärkta lådor som ska upp i lägenheten.
Jag vet inte vad det säger om min smak, eller mina prioriteringar, men utav säker 100 olika rollspelböcker är följande de enda som inte åker ner i källaren:
* Västmark (spellet 2 ggr)
* Mutants & Masterminds 2ed (aldrig spelat)
* Silver Age Sentinels (spelat, men reglerna suger)
* Mutant UA (reviderade utgåvan, aldrig spelat)
* Nobilis (trots att boken är "kattskadad". Aldrig spelat)
* Spirit of the Century (spelat och uppskattat)
* Burning Wheel (aldrig spelat)
Gamla trokänare som D&D och Vampire åkte obönhörligen ner i källarlådorna. Samma sak med DoD Trudvang, som jag ofta tummat på och tänkt "om det ändå hade ett register så skulle jag dra igång en kampanj".
Det verkar som om jag väljer spel efter ... förhoppning? Eller ambition? Eller helt random wooowooo-like.
Har ni någon sorts personlig ranking av era spel? Kanske får vissa spel stå på den "fina" hyllan, medan andra ligger mer undaskymda i garderoben? Hur sorterar ni era spelböcker, helt enkelt?
Jag vet inte vad det säger om min smak, eller mina prioriteringar, men utav säker 100 olika rollspelböcker är följande de enda som inte åker ner i källaren:
* Västmark (spellet 2 ggr)
* Mutants & Masterminds 2ed (aldrig spelat)
* Silver Age Sentinels (spelat, men reglerna suger)
* Mutant UA (reviderade utgåvan, aldrig spelat)
* Nobilis (trots att boken är "kattskadad". Aldrig spelat)
* Spirit of the Century (spelat och uppskattat)
* Burning Wheel (aldrig spelat)
Gamla trokänare som D&D och Vampire åkte obönhörligen ner i källarlådorna. Samma sak med DoD Trudvang, som jag ofta tummat på och tänkt "om det ändå hade ett register så skulle jag dra igång en kampanj".
Det verkar som om jag väljer spel efter ... förhoppning? Eller ambition? Eller helt random wooowooo-like.
Har ni någon sorts personlig ranking av era spel? Kanske får vissa spel stå på den "fina" hyllan, medan andra ligger mer undaskymda i garderoben? Hur sorterar ni era spelböcker, helt enkelt?