Re: Medhåll... NOT.
"Allvarligt, givetvis kollar Anders och Tove igenom materialet innan det trycks och kollar om det håller... det är ju bara ibland vid enstaka fall de inte hinner om det kommer in för sent."
Det tror jag säkert att de gör, men då är tröskeln för låg eller så tar de inte tillräckligt med tid på sig. Artikeln "Det röda lejonet och den blå liljan" från senaste Fenix (5/2006) är ett tydligt exempel på det, för den är så vansinnigt dåligt författad att den inte borde kunnat leta sig in i någon publikation överhuvudtaget. En sådan artikel drar ner helheten ofantligt mycket tyvärr.
"Tycker du har lite väl låga tankar om redaktionen nu. Och har totalt orealistiska tankar om hur tajt om tid och resurser det är att producera en tidning."
Tyck gärna det, men det är helt uppåt väggarna. Jag har stort förtroende för Anders och Tove och vet vad de går för. De är duktiga och seriösa. Är det så att tiden är för knapp får de väl ta mer tid på sig och sätta en redaktör på att se till så att artiklarna duger. De enda artiklarna jag överhuvudtaget kan tänka mig någon som helst "tidspress" på är Nyhetssvepet och recensionerna, och de brukar vara bra. Jag är säker på att det inte är några som helst problem att få en person att läsa igenom material som skickas in.
Det viktiga nu är snarare att få bort alla skräpartiklar (vilket är få, förvisso) som bara verkar få vara med för att de är från de "etablerade spelföretagen". De har faktiskt möjlighet att sätta ribban högre än vad den är nu, och jag tycker verkligen att de ska ta till vara på den möjligheten.
"(som bland annat gjort flera nummer till PC Gamer)"
Jag ser inte hur det har någon som helst relevans.