Nekromanti Foah moah yeahs! ...

Arfert

Facit
Re: Medhåll... NOT.

Hursomhelst, istället för att spekulera så är det väl lika bra att fråga A&T?

jag råkar veta i alla fall att de flera gånger efterlyst material i sista stund för att fylla ut för nåt som inte kommit in... de har nog fullt upp.

Arfert

Facit
Re: Tack för att du besvarade mina poänger...NOT [

hmmm, vad menade du med det månne. Ett personligt påhopp eller komplimang? ;-)

Men kort om tidningsproduktion... ALLT är stressigt, saker kommer inte in som det ska, förutbestämda artiklar kan falla bort, annonser kan komma till, plötsligt måste man flytta om en massa sidor och all layout man redan gjort måste fixas till en gång till... osv osv... så det är inte bara nyheter och liknade som är stressigt. Ofta kommer dessutom matrialet från externa skribenter väldigt sent (jag vet, jag har själv vart skyldig till sånt). Summa sumarum: den lilla redaktionen har nog väldigt lite tid att sitta och göra kvalitetsbedömningar - på det sättet som föreslagits här - på material från till exempel Riotminds eller SagaGames och be dom skriva om i så fall. Det är helt enkelt inte realistiskt.

Jag känner till fall som Anders berättat om där matral kommit in i sista sekund som var nåt helt annat än det som väntats, men man fick köra på det ändå eftersom tryckeriet stod och väntade. Men thats life när man gör en tidning. Ibland får man kompromissa.

Rosen

Myrmidon
Re: Tack för att etc.

plötsligt måste man flytta om en massa sidor och all layout man redan gjort måste fixas till en gång till... osv

^_^ På Lancelots tid kunde jag ibland få konstiga samtal från Rubicon-red sent på kvällen, när tidningen skulle till tryck nästa morgon och Hasse plötsligt måste bygga om ett dussin sidor: "Vet du om nån bild som vi inte har använt, som är fantasy och 75x80 ungefär?" (Då hade vi ju inget Internet att snabbsända grejor över.)

matral kommit in i sista sekund som var nåt helt annat än det som väntats, men man fick köra på det ändå eftersom tryckeriet stod och väntade.

För att inte tala om annonser...

--
Åke