Nekromanti Fogdeknektar

Flash Back

Warrior
Hur ser fogdeknektarnas organisation ut? Har de någon "arbetsplats" eller tillhåll där de kan utför förhör?

smaffy

Hero
de arbetar hos sin boss. enkelt och lätt den personen som tar in mest pengar i den lokala byggden.
de bor i hans hus/herrgård/borg och där händer det inte så mycket.

kanske våldtar de nån piga lite då och då. varför bryr du dig?

Freelancer

Warrior
Kanske han bryr sig för att kunna spela/spelleda fogdeknekt/arna på ett korrekt sätt!!
Sen kan det vara så att han ska leta upp knektarna för att ge dom lite stryk, o då är det väl bra att veta var dom är...
Eller har jag fel???

Khobo

Veteran
Vad jag vet så hör de inte till någon organisation, utan har till uppgift att ta in skatter åt den lokale härskaren. De bor ofta i borgar eller andra befästa platser där de kan gömma sig ifall ortsbefolkningen skulle bli lite för missnöjd.

Jag skulle tro att de flesta förhör sker på plats, där man fått tag i personen i fråga. Men hemma i borgen kanske fogden har en fin uppsättning redskap som man kan använda på folk som inte vill prata. Viktiga personer förs antagligen till borgen alltså.

Mattias, som inte har några belägg för det han säger

Darkly Noom

Veteran
Tveksammt om det nämns någonstans men? Om det nu ska gå att utföra förhör så bör det ju rent logiskt finnas ett högkvarter