Nekromanti Folk på Forumet - Storuggla blir sentimental

Storuggla

Champion
Nu får ni inte tolka detta inlägg som att jag är packad så här på morgonen, jag är bara på jobbet och har outhärdligt trist och då brukar min hjärna spinna loss från sin axel och... ja, istället för att bomba forumet med Oote så tänkte jag visa min uppskattning gentemot diverse forumiter som förgyller min vardag. Om jag inte nämner någon så beror det på att jag skriver snabbt och utan mindmap och alla kommer att nämnas utan särskild ordning utan mest huller om buller.

Gardener - Tack för en bra sajt! Tack för att du tar dig tid och pengar till att hålla igång den också, vi säger det nog inte ofta nog och visar det ännu mindre, men jag tror nog att alla här uppskattar ditt hårda arbete. Jag lovar härmed att om jag någonsin ser dig på en forumsträff eller i något annat sammanhang så köper jag dig en bärs/grogg/vinare/ellervadfasendunudricker.

Krille - Tack för Västmark, Skymningshem, Playelf, Eongrejjorna, misslorna etc etc ad absurdum. Jag begriper inte hur du lyckas bolla ett jobb, liv, hobbys och fortfarande hänga på forumet så mycket som du gör. Eller hur du kan veta så jäkla mycket, har du någonsin vägt din hjärna? ^_-

Rising - Ett logiskt steg efter att ha nämnt Krille, inte sant? Killen gör reklam, valplancher som rockar sylta, lirar partyäventyr i Chronopia och skriver mastodontinlägg som heter duga. Karln har idéer och åsikter så att det rinner över, men nästan varenda en av dem är bra... fast det där med friform? ^_-

Kvante - Den första forumiten jag fattade tycke för faktiskt. Karln är kul och kan mycket om litteratur, vad mer kan man kräva av en man i dagens samhälle?

Troberg - Den hårdaste bland rollspelarna. Han slåss mot nassar (nazister alltså, annars hade han bara varit en djurplågare), hatar shorts, bojkottar en traktorförsäljare som stulit hans namn och säger vad han tycker. Sen bor han i Borlänge också, vilket jag aldrig skulle våga. Tummen upp, Trobbe. ^_^

Arvidos - Den admin som är mest Oote, vilket i sig är ganska oroväckande. Men han är kul, och det är ju... kul. Sätter ständigt te i halsen när jag ser vad han gjort och utbrister "Får admins göra sådär?".

Sereg - Götemoddisen med den epeleptiska avataren som har en speciellt plats i mitt hjärta efter alla varningar han delat ut till mig. Lite Stockholmssyndrom kanske, men han är ju en trevlig prick. Funderade ett tag på om jag skulle kalla honom för "The Gothmod" för att få en mer internationell prägel, men skippade det då det kunde innebära en radikal sminkpolicyförändring hos honom.

Kornella - Bronsåldern. Behöver jag säga mer? Och faktiskt, den rockar.

Walle - Vad kan jag säga? Tummen upp, vem kan motstå en dansande gåsfarmare som studerar till lärare? ^_^

Insignia - Forumets Fiende Nummer Ett. Utan tvekan. ^_- Sen läser hon till bokbindare vid sidan om forumet också, vilket bara gör henne ännu coolare.

Vindhand - Kan inte komma på om jag växlat ord med honom någon gång, men jag har läst hans inlägg. Forumets egen Janne Josefsson som trycker upp Neogames mot väggen och sticker upp en mikronfon under snoken på dem och väser "Hörudu, hur mycket säljer ni egentligen? Och det här med statistik, vad kör ni med för urval?". Tolka det hur ni vill, men jag ser en undersökande journalist spira i den gode Blåstassen, på gott och ont ^_-

Nette - Han gillar inte Tolkien. Har jag för mig. Och att erkänna det på detta forum av "tolkientalibaner" är banne mig modigt gjort.

Magnus Seter - moddisen som gör mystiska inlägg på D&D-forumet i stil med "Burning Gnomes ser bra ut!" och sen en länk till d20-företaget. Sen vill han spela D&D utan våld också, bara det är ju nyskapande nog... ^_-

Dante - Moddis som jag minns stog på sig i hela det där jiddret om en killes signatur. Var ett jefla hallaballoo om det ett tag, fast i slutet så vann "the good guys", i mina ögon i alla fall. Sen layoutar han åt Riotminds också, vilket innebär att om man smörar nog för honom så kanske man får en preview... inte det? Nähä. ^_^;

Black Dwarf - Rycker snart in i lumpen, den stackaren. Kanske kan de finska furirerna fostra Ootet ur honom, eller kommer han bara härdas? Skojar bara, jag kommer sakna honom på forumet under den tiden han ligger i fält och fryser.

Herr Nils - Vapenhusguden. Det den här mannen inte kan om närstridsvapen och rustningar är inte värt att veta. Ett orakel i svärd och en profet i nitläder, so to speak. Sen att han kan attackvarianten "Äckelgubben på Konsum" enligt en valafficherna gör ju inte saken sämre. ^_-

Mogge - Pojken drog i gång valet. Tummen upp. ^_^d

Jan from Finland - inte här så ofta numera, men jag minns fortfarande vad han skrev i neotechforumet. I hans spelgrupp så slår de bara tärningarna och skriker "artärblödning!"... det tyckte jag var kul i alla fall.

Vilka finns det kvar? Nightowl, Ripperdoc, Eksem, avatarex, Herr_Balderk, Baldyr, w176, Dnalor, Oldtimer, Viktor Palm, Yassilus, chrull, Duddmannen och alla ni andra som jag inte hinner nämna här och nu, tack til er alla!
Samtliga förgyller ni min vardag och helg genom att bara finnas och skriva era inlägg, eller forumsspotta. Med risk för att verka totalt knäpp i huvudet så vill jag nog säga att jag på ett underligt vis älskar er alla. Som bröder och systrar då alltså...

Tack för många roliga och upplyftande dagar på rollspel.nu! ^_^

Storuggla, menade det där han sa om Gardener och dricka

King Kromm

Hero
han e en hon???

Insignia - Forumets Fiende Nummer Ett. Utan tvekan. ^_- Sen läser hon till bokbindare vid sidan om forumet också, vilket bara gör henne ännu coolare.
Ibland ser man saker som kan få hela ens världsbild å rubbas, eller åtminstonde delar av den... Detta visste jag inte!! Att han va en hon alltså!

Storuggla

Champion
Re: han e en hon???

"Ibland ser man saker som kan få hela ens världsbild å rubbas, eller åtminstonde delar av den... Detta visste jag inte!! Att han va en hon alltså! "

Ehh... forumets mest välbevarade hemlighet är avslöjad! Nä, seriöst, det trodde jag folk visste, men nu blev mitt inlägg bildande och upplysande också. Se så nyttig jag är! ^_^v

Nå, nu vet du det i alla fall, Kråmkungen, så att du inte sätter foten i klaveret när du replikerar hennes inlägg nästa gång.

Storuggla, undrar om folk vet att Kvante är en grabbhalva

Morgoth

Swashbuckler
Fint...

...nu vill vi bara se alla forumets rivaler ge varandra erkännanden, också. Vad har Rising att säga om Krille, tillexempel? Och vice versa? ~_~

/Mogge, hedrad

kalcidis

Hero
tycker jag med... (ant)

låt det visa vad de tycker om varandra i:

[color:\\"red\\"]"The Steel cage of DEATH" [/color]

Blir skönare så.

Johan K

Gammal & dryg
Hehe !

Mmmm !
Hålelr med dig om att man blir lite sentimental...
Fast såen så ginns de ju de man sakna. T. ex Riddaren & de som helt plödsligt har försvunnit...

Troberg

Sinister eater
Tackar, tackar...

Den hårdaste bland rollspelarna.
Du såg inte när jag slog lilltån i flipperspelsbenet i morse va?

säger vad han tycker
Jajamensan. Omutbar, ohotbar, obildbar! Eller nåt...

nazister alltså, annars hade han bara varit en djurplågare
Brottades faktiskt med en hund i morse!

Men du, glöm inte att ge dig själv lite credit! Du är en av dem som ger forumet personlighet och inte bara gör det till ett torrt on topic-forum! Läser hellre ett av dina inlägg än tre "seriösa" inlägg.

Rycker snart in i lumpen, den stackaren.
Jajjamensan. Tyck synd om mig alla människor, ty jag är den lumpne dvärgen! :gremgrin:

Kanske kan de finska furirerna fostra Ootet ur honom
Haha... hahahhaha...*fniss*...hhaahaha...hihi...hahaha.. hooho (kusligt ugglelikt)..*obehindrat fnitter*... muahahaha *vrålskratt*

jag kommer sakna honom på forumet under den tiden han ligger i fält och fryser.
Det kommer jag också. Jag kommer nog inte vara mig själv då... :gremcrazy:

När jag läser ditt inlägg, ugglis, känner jag starkt för att en forumsträff borde ordnas snarast. Helst en som jag kan våldgästa. Dessutom är du inte helt fel du heller, flaxis :gremwink:

/BD, som tror att Ugglan har nåt speciellt för finnar eftersom 50% av forumets finnar finns med på dennes lista, men inte ens 1% av alla svenskar finns med :gremgrin:

Balderk

Swashbuckler
Bra inlägg! Det är alldeles för sällan som vi ger andra personer beröm här på forumet! Och som troberg säger så ska du själv också ha beröm! Du skriver många intressanta och roliga inlägg och älskar att läsa, vilket jag också gör och därför tycker det är bra! :gremsmile:

Men jag kan förstå att du inte nämner dig själv i ditt inlägg :gremwink:

Självklart tyckte jag att det var trevligt att du nämnde mig också! :gremsmile:

/Balderk, blev glad

Netfeed

Swashbuckler
tolkien talibaner sammla eder [ot]

uppställning inräkning
dags att ta reda på vilka som är tolkientalibaner mer än mig

Insignia

Swashbuckler
Re: han e en hon???

"Ibland ser man saker som kan få hela ens världsbild å rubbas, eller åtminstonde delar av den"

Är min manlighet en del av din världsbild? Det var inte illa :gremgrin:

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Tolkientalibaner samla eder [OT]

Alltså, Tolkien är ju standard-fjantasy, och om man vill ha standard-fjantasy så är faktiskt Tolkien oslagbar/helig/oöverträffad och all annan liknande fjantasy är bara uttjatade/fantasilösa/bleka/tråkiga plagiat. IMHO :gremgrin:.

Så jag är väl också Tolkientaliban I guess :gremsmirk:.

(och så är det oheligt att driva med fjantasy så som Pratchett gör, så han har också en plats på kättarbålet...)

Sodivra

Champion
Jo. Jag är lojal till utveckling såväl som till redaktionen, och om ett uttalande kan ge någon något så säger jag det ändå. Fast ibland har jag tvekat och oroat mig lite.. Ska jag? :gremsmile:

Själv så har jag ju kört en erkännarrunda.. -hehe- men jag kan tillägga att jag gillar er alla, och vissa på ett väldigt personligt sätt. (Med andra ord, jag erkänner alla er som individer, och trivs med er, och dom som jag verkligen känner att jag känner längtar jag efter. Forumträff!!)

Balderk

Swashbuckler
Jag vill också ha forumträff! Skulle gärna träffa dig t ex... :gremsmile:
Den ska ju vara i Umeå (den oficiella alltså)... kommer du?

Och det här borde inte vara så OT då vi ändå pratar om medlemmarna på forumet. :gremsmile:

/Balderk

Balderk

Swashbuckler
Well, daaah. Jag är ju trots allt 26 år.

Hahaha! trodde du att jag skulle gå på den två gånger va!? :gremlaugh:

/Balderk, undrar fortfarande :gremsmile:

Kornella

Warrior
Re: Tolkientalibaner samla eder [OT]

"Alltså, Tolkien är ju standard-fjantasy, och om man vill ha standard-fjantasy så är faktiskt Tolkien oslagbar/helig/oöverträffad och all annan liknande fjantasy är bara uttjatade/fantasilösa/bleka/tråkiga plagiat. IMHO ."

Personligen skulle jag aldrig kunna gå med på att Tolkien är standardfantasy. Tolkien är istället den fantasy som är förebilden för det som numera utgör standardfantasy, och det är den så kallade college-fantasyn som uppfanns av amerikaner (som gärna anser att "svärdstid" är det samma som "medeltid", eller möjligen "fantasytid");) i rollspelens barndom. Standardfantasy är allt i ett-fantasy, där allt skall finnas med och på senare tid har även medeltiden blivit ett viktigt inslag i standardfantasyn. Men det samtidigt är en fantasy där Vallejo-målningar utgör som en lika stor sanning som pseudomedeltid (alltså en romantiserad och förenklad medeltid utan krut och krutvapen).

Kolla på vissa AD&D-världar, Ereb Altor eller Mundana så har du olika former av standardfantasy. I standardfantasy skall alla varianter av vapen och rustningar som funnits genom tiderna bakas in tillsammans med allt annat (även om det finns variationer). I standardfantasy finns det alltså helplåtsrustningar a la senmedeltida riddare, samtidigt som det finns höftskyndesbarbarer som ursprungligen är inspirerade av en helt annan fantasygenre. Det är helt enkelt en setting som är anpassad helt och hållet efter vad kunden kan tänkas vilja ha (men också faktsikt vill ha), en setting som förrvisso ger oanad spelbarhet (eller möjligen användarvänlighet) men kanske brister lika mycket i trovärdighet.

Tolkien är förrvisso en stor influens på standardfantasyn och har faktiskt de traditionella orcherna, dvärgarna och alverna. Men Tolkiens fantasy är inte pesudomedeltid utan inspirationen ligger främst kring gamla germanska och keltiska myter och legender, och är mer pseudofolkvandringstid än medeltidsinspirerad. Standardfantasyn har lånat mycket från Tolkien liksom från folks fördomar om hur Tolkiens fantasy är.

Jag tycker skillnaden mellan dem båda är enorm. Men det är nog en tolkningsfråga.

Nella

Johan K

Gammal & dryg
Jag är med !!

Ställer in mig i ledet som stolt Tolkien-taliban....
Han är min lille husgud, om man säger så....