Nekromanti Folkets åsikt om fler forum

Helmgast
Re: Hobbyspel ?!?!

Men man kan inte lägga in 'köpes'-annonser där.

Men jag kände till Hobbyspel innan, basatt du vet.

Gardener

Champion
Re: Spelforum då?

Anledningen till att vi la upp omröstningen var för att se om det fanns intresse för nya forum och i så fall vilka forum det skulle kunna vara (av de som föreslagits av besökare). Att vi ännu inte uppföljt detta ännu beror på att vi inte haft tid och möjlighet, samt att vi jobbat på att få in nya medlemmar i redaktionen vilket i sin tur gett en del annat merarbete. Vi diskuterar dock kring hur vi vill göra och jag själv lutar nog åt att vi skulle kunna öppna ett allmänt spelforum. Det som talar emot det är att denna webbplats heter www.rollspel.nu och ägnar sig åt just rollspel.

Angående någon sorts dubbelmoral så vet jag inte var du kan ha fått det ifrån men det får stå för dig. Vi är helt öppna med hur vi tar beslut om vilka forum som ska öppnas och följer det, vad det skulle vara för dubbelmoral i det undgår mig helt och hållet.

Sen vill jag återigen påpeka att jag inte förstår varför det är så viktigt vilken titel ett forum har, det viktiga är vad som diskuteras och att det finns uppdelningar i form av forum är bara för att förenkla för diskussionen.

Helmgast
Re: Legend Spelauktion

Jodå, det är inga som helst problem. Varför tror du inte att man kan posta köpe-annonser?
Okidoki. Jag visste det helt enkelt inte, hade inte hittat den funktionen. Man är väl lat eller nåt.

Tack för informationen!

Baldyr

Hero
Re: Kan du flytta annonsen?

Det låter sig tyvärr inte att göras så enkelt, varför du gärna får posta din annons på nytt, så raderar vi bara den som hamnade fel. (Radera är i alla fall betydligt enklare än att flytta en annons manuellt.)

/Baldyr

Balderk

Swashbuckler

Skulle gissa att namnet har viss psykologisk betydelse. Om ett Forum heter "Fantasy-rollspel" är det lättare att diskutera fantasy i det än i ett "Rollspelsforum".
Så skulle iaf jag känna. Tror också att fler diskussioner om fantasy i allmänhet osv. skulle uppkomma. I ett allmäntforum finns det helt enkelt så mycket mer att diskutera.

Jag är böjd att hålla med skuggvarg i denna fråga(även om det inte spelar roll förutom att visa var jag står i frågan då jag inte (än/images/icons/smile.gif) har admin. status) och tror att ett allmänt forum om fantasy-spel skulle fyllas med inlägg rätt snabbt... Jag e ingen psykolog eller så men det är såhär jag känner...

/Jonas, svara väldigt sent på det här, men kunde inte låta bli
/images/icons/wink.gif

Gardener

Champion

Faktum kvarstår att vi inte kan öppna forum för varenda liten sak som varje besökare vill ha. Och det är minst lika stor chans (till och med mycket större skulle jag tro) att forumet bara blir ännu ett tomt forum.

Varför tycker du, och tror att alla andra tycker likadant, att beskrivningen av ett forum är helt meningslös?

Balderk

Swashbuckler

Jag läser inte beskrivningarna på forumen (vet inte om jag nånsin gkort det även på de forum jag brukar vara på) utan bara namnen. Jag vet inte om andra tycker/tänker lika dant som mig, många kanske läser beskrivningarna.. Jag anser dock att namnen är det viktiga.

/Jonas, första inlägget med den nya versionen. Jag fattar att ni inte bara kan gå och öpnna ett nytt forum bara sådär...;)

Gardener

Champion

Visst är namnen viktiga så att det är enkelt att hitta rätt forum, men för den skull är ju inte beskrivningarna enbart där för att skapa lite utrymme mellan varje rad. Om du inte orkar läsa beskrivningarna så är det ju din sak, men då får du ju skylla dig själv om du inte hittar det bäst passande forumet.

För övrigt så säger väl "Rollspelsforum" just att man kan diskutera allt som har med rollspel där? Eller är jag helt ute och cyklar? Det skulle förvisso gå att ändra det till "Allmänt rollspelsforum" för att vara ännu tydligare, och inte bara nämna allmänt i beskrivningen. Men hur det än är så kan man inte gå hur långt som helst, ett namn måste vara kort och koncist, man kan inte lista precis allting som får diskuteras i namnet.

Balderk

Swashbuckler

För övrigt så säger väl "Rollspelsforum" just att man kan diskutera allt som har med rollspel där? Eller är jag helt ute och cyklar?

Nej det är du inte. Jag fattar att ma kan diskutera allt som handlar m rollspel på det forumet. Det är f ö ett av mina favoritforum. tillsammans med sf-och fantasy.kultur. Men de flesta diskussionerna handlar ju ändå åm rollspel i allmänhet som t ex friforms diskussionerna osv. Inte om t ex fantasy-rollspel.

Men jag fattar att ni inte har plats för fler forum och att vid öppnandet av ett nytt forum inte ett fantasy-rollspels forum står högst upp på listan över nya forum.

Men om ni skulle öppna ett sådant med beskrivningen(som andra förmodligen läser, även om inte jag gör det): "Forum för fantasy-rollspel i allmänhet eller liknande så tror jag att det skulle komma upp diskussioner där snabbt. Men det är ju bara vad jag tror och du som webchef borde ju ha en klarare bild över vad folket på forumet vill ha.

Jag skulle iaf vara aktiv där. Och det står högst på min önskelista över ett nytt forum. Men ett allmänt spelforum skulle väl fler vara aktiva på antar jag.

Tack och hej fär mig

/Jonas, vill inte gå in i en ny lång diskussion (tänker på mina inlägg i den här tråden som skenade iväg fullständigt och blev mer OT än jag borde låtit dom bli)

Gardener

Champion

Det är inte frågan om ifall det finns plats för forum eller inte, det finns inga sådana begränsningar. Vad det handlar om är en så enkel sak som att det måste finnas tillräckligt med diskussioner för att hålla igång ett forum, annars finns det ingen mening att öppna det. Det kommer aldrig heller bli fråga om att öppna forum för att "rätt ska vara rätt" eller för att nån inte vill diskutera ett ämne om det står fel sak i forumets titel.

Jag kan inte rå för att du inte anser att fantasy-rollspel är rollspel och har svårt att se det som en anledning till att ett fantasy-rollspelsforum måste öppnas.

Om du vill diskutera fantasy-rollspel i allmänhet, så gör det. Jag har svårt att tro att andra som också vill diskutera det inte kommer svara på dina inlägg bara för att det inte står Fantasyrollspel på forumlistan och i liten text längst upp på trådlistan. Visar det sig att många vill diskutera sånt så är det inga problem att öppna ett sådant forum. Men finns det inte tillräckligt underlag för att öppna ett forum så är det heller ingen mening att öppna det och då går det fortfarande bra att diskutera det i det allmänna rollspelsforumet.