Re: Folkpartister sniffar lim!
"Hur kan man blanda ihop medborgarskap med uppehållstillstånd?"
Det är lätt. Det räcker med något av följande:
<ul type="square">[*]Du är journalist på lämplig vänsterinriktad tidning och/eller kvällstidning.
[*]Du är vänsterpolitiker och letar efter ännu en angreppspunkt på borgerligheten.
[*]Du läser inte förslaget, utan lyssnar på din lokala vänsterpolitikers galla vid valstugorna.
[*]Du läser inte förslaget, utan nöjer dig med ovanstående tidningars ledare eller politiska redation.
[*]Du läser inte förslaget, utan nöjer dig med att återupprepa vad dina vänsterpolare (de två punkterna ovan) säger.[/list]
Ajustdet, en punkt till är obligatorisk: du måste låta bli att kolla upp fakta, exempelvis på Migrationsverkets hemsida.
Jag ber om ursäkt, förresten, för att det ovan låter som ett angrepp på sensationslystna vänsterjournalister, röstlystna v'änsterpolitiker och lata vänsterröstare. Egentligen är det där precis lika symptomatisk från högersidan också, men i just det här fallet råkar det vara folkpartiet som lägger fram ett förslag och vänsterfolket såg sin chans.
Personligen tycker jag att språktestet är ett rätt bra krav på medborgarskap. Observera att jag inte säger att det ska vara svårare att få bo i Sverige - tvärtom så får det gärna bli lättare - men däremot ser jag gärna lite mer restriktioner på medborgarskapet.
---
Ajustdet, innan folk helt snöar ut på de onda folkpartisterna, törs jag påminna om Bengt Silfverstrand (s) med flera partikamrater, som slängt in en hel klase motioner mot rollspel, inklusive censur?