Röde Baron
Veteran
- Joined
- 29 Jun 2010
- Messages
- 34
Vi gjorde karaktärer i spelgruppen förra veckan och kunde inte hålla oss till grundboken. Delar med mig av de tillfälliga egenskaperna för Kragg (Kraggsvärd inkluderat) samt Damarier.
Kragg
Vid Kraggbergen och Eyrenskogarna lever kraggfolket, det största och mest kraftfulla av alla människofolk, de sägs vara primitiva och våldsamma.
Grundattribut Kragg
Styrka 3T6
Tålighet 2T6+3
Rörlighet 1T6+3
Uppfattning 2T6
Vilja 2T6+2
Psyke 1T6+3
Visdom 1T6+2
Utstrålning 1T6+3
Egenskaper
Hård uppväxt: 1 extra slag på Strider & drabbningar.
Härdade: 1 avtrubbningskryss för våld.
Pälshantverkare: Kraggfolket är mycket skickliga på päls- och läderhantverk och får hantverk Körsnär 4T6.
Bergsmän: Kraggfolket växer upp under hårda förhållanden i bergen och färdigheten Vildmarksvana är därför lättlärd.
Språk
Rechin: Talar flytande.
Lägre jargiska eller Rarûn: Talar med brytning.
Vapen
Damarier
Grundattribut
Styrka 2T6
Tålighet 2T6+2
Rörlighet 2T6
Uppfattning 2T6
Vilja 2T6+2
Psyke 2T6
Visdom 2T6+1
Utstrålning 2T6
Egenskaper
Mystisk historia: 1 extra slag på Kunskap & mysterier då Damarien är ett land med märklig och mystisk historia. Vidare ett kryss i Avtrubbning för Övernaturlig.
Slutet samhälle: 1 avtrubbningskryss för Utsatthet då damarierna är hårt hållna.
Stadsbefolkning: Nästan alla damarier lever i städer eller större byar och utvecklar därför många specialiseringar och får därför välja 2 poäng på Hantverk eller Expertiser.
Språk
Lägre jargiska: Talar flytande.
Ashariska: Talar med brytning.
Kragg
Vid Kraggbergen och Eyrenskogarna lever kraggfolket, det största och mest kraftfulla av alla människofolk, de sägs vara primitiva och våldsamma.
Grundattribut Kragg
Styrka 3T6
Tålighet 2T6+3
Rörlighet 1T6+3
Uppfattning 2T6
Vilja 2T6+2
Psyke 1T6+3
Visdom 1T6+2
Utstrålning 1T6+3
Egenskaper
Hård uppväxt: 1 extra slag på Strider & drabbningar.
Härdade: 1 avtrubbningskryss för våld.
Pälshantverkare: Kraggfolket är mycket skickliga på päls- och läderhantverk och får hantverk Körsnär 4T6.
Bergsmän: Kraggfolket växer upp under hårda förhållanden i bergen och färdigheten Vildmarksvana är därför lättlärd.
Språk
Rechin: Talar flytande.
Lägre jargiska eller Rarûn: Talar med brytning.
Vapen
Vapen | Bruk | 1H | 2H | Hugg | Kross | Stick | Egenskaper | Pris |
Kraggsvärd | Sällsynt | 7T6 | 4T6 | G+5T6 | G+1T6+2 | G+1T6+2 | Klyvande 2, Räckvidd 1, Otymplig, (Bräcklig) | 350 s |
Zhandyxa | Sällsynt | 2T6 | - | G+3T6 | G+3 | - | Klyvande 1 | 40 s |
Damarier
Grundattribut
Styrka 2T6
Tålighet 2T6+2
Rörlighet 2T6
Uppfattning 2T6
Vilja 2T6+2
Psyke 2T6
Visdom 2T6+1
Utstrålning 2T6
Egenskaper
Mystisk historia: 1 extra slag på Kunskap & mysterier då Damarien är ett land med märklig och mystisk historia. Vidare ett kryss i Avtrubbning för Övernaturlig.
Slutet samhälle: 1 avtrubbningskryss för Utsatthet då damarierna är hårt hållna.
Stadsbefolkning: Nästan alla damarier lever i städer eller större byar och utvecklar därför många specialiseringar och får därför välja 2 poäng på Hantverk eller Expertiser.
Språk
Lägre jargiska: Talar flytande.
Ashariska: Talar med brytning.