Re: Fomoris = disgusting
"Men det sköna med changelings är väl just att de är lite sådär... du vet... absurda..."
- Precis. Också skälet till att jag orkar sätta mig in i alla intriger (trodde ni att Vampire hade komplicerade intriger och brett persongalleri.. Ha!), något som jag
inte orkar i V:tM tex.
"vem/vad är balor eller om det var Valor (eller vad det nu hette) som det talades om tidigare? & det där med att Garous sett hans öga?"
- Balor. I Changeling får man uppfattningen att de mest svavelosande beskrivningarna av Satan bland katoliker inte kommer i närheten av Balor.
Ryktet jag hört kom från SleazeRat (hur han fick tag på det vet jag inte.. men det gör jag ju å andra sidan väldigt sällan.. /images/icons/wink.gif) och löd att Changelings, Mages och Werewolves (var det Vampyrerna också?) hade sett ett tecken i deras respektive dimensionella plan.
Werewolves hade sett en röd stjärna (?) på väg mot jorden. - Kan tolkas som Wyrm?
Changelings hade sett Balors öga - Kan tolkas som.. umm.. Jordens undergång?
Enligt teorin om att Balor var det samma som Wyrm (med länken Fomori) skulle det alltså innebära att alla ser samma tecken och att WW planerar ett nytt "year of", i stil med "year of total apocalypse". /images/icons/wink.gif
"Red caps rockar!"
- Jag ska säga dig vad som rockar: Numuzo-ho, en Nunnehi (indian-Changelings) som får Birthrights:
Strength: +2 i Str, Sta.
'Framkalla jordbävning': En gång i månaden.
Den enda nackdelen (frailty'n) de får manifesteras när de blir motsvarigheten till Grumps. (består i att ett ben förvandlas till sten).
Som om detta inte vore koboldiskt nog ökar bonusen (och frailtyn) extraordinärt när de kommer djupare i the dreaming (precis som RedCaps förmåga att sluka folk).
Nu ska jag inte svära på det här, men jag har för mig att de får: +8 i Str och Sta utan någon nackdel. Plus att de kan framkalla en liten jordbävning också.. /images/icons/wink.gif
//
MiDNiGHT. - som har två teorier till sin kobbighet: 1, han är besatt av Mats oheliga koboldande som vill flukta i vapentabeller, eller 2, Hans deo - 'Cobolt' - har mystisk påverkan på hjärnan.