Nekromanti Forbidden Siren

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Kusligt! [ANT]

Huh! Vilken asgrym hemsida. Tur att det inte är mörkt ute. Jag har gåshud nog som det är just nu.

/Vulf

Johan K

Gammal & dryg
Huga !

Det där spelet verkar ju skitcoolt !!
kansekl ska ta & fixa ett ps2 så man har lite mer utbud på spel...

Balderk

Swashbuckler
Re: Kusligt! [ANT]

Precis! Hemsidan väcker stora förhoppningar om spelet. Det gör även artikeln jag läste om det i Super Play (Super Play anekdot: Den tidning som min mormor såg ligga framme när jag var ca 12 år och misstog den för Playboy "läser du sånna där tidningar, jonas?" var hennes kommentar. En något generad tolvåring fik förklarar för henne vad det egentligen var för tidning :gremgrin: ). Hur som helst, i Super Play (kommer inte ihåg exakt vilket nummer, ett av de senaste iaf) fanns också en trailer för spelet som även den var asgrym. En jävligt cool funktion i spelet är att man kan gå in i monstrens sinnen och se exakt vad de ser. Han som testade spelet i super play fick vara med om den något obehagliga upplevelsen att gå in i ett monsters hjärna och se det hacka ihjäl huvudpersonen (den han spelade för tillfället, det finns flera, de personer som man kan se på hemsidan) med en yxa utan att kunna göra någonting åt saken.

Det här kommer vara ett av de få spel jag införskaffar till mitt PS2 i år. Ett annat blir Silent Hill 4: The room

/Balderk, längtar

Balderk

Swashbuckler
Re: Huga !

Gör det! Men kom ihåg, den tredje generationens konsoller kommer förmodligen 2005,med ps3 och xbox2 (eller vad fan den komme heta) i spetsen. Men jag skulle nog tycka att det var värt det ändå. De lär ju itne komma förän Julen 2005 ändå. Jag kan rekomendera silent hill spelen, även om de ockå finns på dator och xbox. www.silenthillheaven.com är en mycket bra silenthill-sida med ett bra forum. :gremsmile:

/Balderk

seinet

Swashbuckler

Kort fråga:

Vilken konsollgeneration tillhör NES?

Hur är det egentligen med konsollgenerationerna, någon som kan ge specifikationer på var gränsena går, t.ex. att styrknapparna ersätts med styrspak eller att spelmediet övergår till skivor eller något annat sådant, kanske är det beroende på vad för typ av processor konsollen innehåller (8-bitars -> 64-bitars).

/Seinet Wintermute - Nyfiken

Balderk

Swashbuckler

De som är nu, Playstation 2, Xbox, Gamecube och även Dreamcast är andra generationen och allt innan är första.

Gränsen är dragen vid dagens aktuella maskiner för att det är först nu som en distinkt skillnad har inträffat i det att konsollerna har blivit mer lika datorer. De har flerfunktioner och verkliga grafikkort (grafiken är inte beroende av TVns storlek osv.). Tidigare ha väl inte skillnaderna varit lika stora helt enkelt. Inte ens mellan NES och N64, inte teknikmässigt i alla fall.

Finns kanske andra förklaringar också.

/Balderk

Johan Granberg

Swordsman
Hehe

Fint att du tog min ganska vilda gissning jag gjorde när du frågade mig om det och presenterade den som om det var ren fakta :gremgrin:

Leguwai

Veteran
Creepy... verkar ju helt underbart det där spelet ju... hmmm saknas bara en PS2 :gremsmile:. Någon som har spelat det och vet om det är bra? Har aldrig hört talas om det förut-.

Troberg

Sinister eater

PS2 äe dyrt desutom så är det mins handkontroller till det
Dyrt?

Du kan få en nu för 2500. Om du inte vill ha den chippad kan du komma ner till 1600. Det är väl rätt så prisvärt. Du får en chippad PS2 för priset av 4 X-Box-spel.