Nekromanti Fordons strid i PW

neowyn

Swordsman
Joined
19 Sep 2003
Messages
637
Location
Stockholm
Svårt med PÖLAR i olika tider

Som ni kanske vet så syslar jag med en kampanj som inbegriper tidsfärder dessutom försöker jag ta till mig detta med handlingspölar i fordonsaction.

Nu har jag hamnat i en situation som jag inte riktigt vet hur jag skall lösa.
Ett fordon som existerar i olika tidsåldrar borde få olika "förmågor" men samtidigt blir det trist och nu vet jag inte hur jag skall lösa det.

Några exempel
En klipper (segelfartyg) har under sina glansdagar en orentlig pöl för snabbhet men 150 år senare så stämmer det ju inte alls med en så stor pöl på grund av de motorfordon som finns. Känns det då olågisk om klippern har olika PÖL värden?

Ett annat exempel är en tidig modell av bil, om man jämför med en häst så är den mycket snabb, om man jämför med en nutida sportbil så är den extremt långsam.

Någon som har en bra lösning på detta som inte inbegriper att jag sätter olika värden beroende på i vilken tid vi beffiner oss i??
 

neowyn

Swordsman
Joined
19 Sep 2003
Messages
637
Location
Stockholm
eget svar

Nu har jag funderat lite mer och kanske kommit fram till en ganska självklar lösning.

Ett fordon har samma värde oavsett vilken tid den befiner sig i men då fordon blir sanbbare genom iden så blir helt enkelt pölarna större
 
Top