Nekromanti Forgotten futures

Herr Grönstedt

Swordsman
För sisådär 10 - 15 år sedan köpte jag en Arcane (rollspelstidning som fanns då) där rollspelet Forgotten Futures följde med. Jag satt idag och bläddrade i gamla saker och fann då det här spelet. Jag har aldrig spelat det. Har någon av er gjort det? Det verkar ganska trevligt viktorianskt. Även själva spelsystemet verkar vara ett enkelt och sympatiskt 2T6-baserat system. Ni hittar mer om spelet på dess hemsida.

hakanlo

Hero
Ah, Arcane. Den var ganska bra. Önskar jag hade något bra att säga om spelet... det verkar ju vara aktivt i allafall.

/Håkan

Man Mountainman

Storsvagåret
Jag äger det -- om jag inte gjorde mig av med det i samband med någon bok-purge. Det trevligaste med spelet är att skaparen är en sann retro-SF-entusiast och släpper (-te?) diverse sourcebooks baserade på gamla SF-historier. Systemet var, såvitt jag minns, godtagbart och inte mycket mer.

Herr Grönstedt

Swordsman
Japp, jag har bläddrat det nu igen. Det verkar vara just ett godtagbart system. Trevligt med bara tre grundegenskaper. Fast å andra sidan får man ju inte så mkt nyanser då om man inte använder färdigheterna eller andra egenskaper till att skapa nyanserna. Alltid dessa pros och cons.

Illern

koppariller
MattiasArvola said:
För sisådär 10 - 15 år sedan köpte jag en Arcane (rollspelstidning som fanns då) där rollspelet Forgotten Futures följde med. Jag satt idag och bläddrade i gamla saker och fann då det här spelet. Jag har aldrig spelat det. Har någon av er gjort det? Det verkar ganska trevligt viktorianskt. Även själva spelsystemet verkar vara ett enkelt och sympatiskt 2T6-baserat system. Ni hittar mer om spelet på dess hemsida.
Det var det spel som först inspirerade mig att kapa bland grundegenskaper och färdigheter och jag tror även det var det spel som inspirerade mig till Terra draconis regelmotor där man bara slår en tärning snarare än att båda parter slår tärning (jag minns dock inte om det var så i spelet eller om jag bara fick inspiration av motståndstabellen i spelet).