Nekromanti Formulär för följeslagare?

Crawden

Veteran
Det är något jag känner saknas i en av mina spelgrupper! Är det någon som snickrat ihop ett litet formulär för rollpersoners följeslagare? Det finns ju ändå en del val under rollpersonskapandet som gör att spelarna startar med lärlingar, väpnare och dylikt!

Jag är säkert inte ensam om att ständigt glömma bort följeslagare. De bara försvinner och dyker upp sporadiskt när spelaren eller jag själv minns att hen faktiskt existerar! Ett litet formulär med lite stats och bakgrund hade kanske inte rått bot på det helt, men kanske hjälpt lite på traven!

Så, är det någon som sitter inne med något hopkok, eller har lite tankar kring hur det skulle göras, vad som skulle finnas med på ett sådant formulär och så vidare? :)

Mutanten

Hero
Jag tycker det låter som att du efterlyser ett klassiskt SLP-rollformulär vilket i praktiken brukar innebära några minimalistiska rollformulär på ett A4.

LordTengel

Swordsman
Man kanske kan tänka sig en variant på motståndarformuläret, där man bara har två uppsättningar stats per sida men istället lägger in ett par rader för de viktigaste färdigheterna och lite utrymme för anteckningar?

Crawden

Veteran
LordTengel;n65066 said:
Man kanske kan tänka sig en variant på motståndarformuläret, där man bara har två uppsättningar stats per sida men istället lägger in ett par rader för de viktigaste färdigheterna och lite utrymme för anteckningar?
Det låter som en god idé! Får sitta och knåpa lite med det efter min session nu i helgen. Får jag ihop något vettigt så slänger jag upp den här, om så önskas! Det kanske bara är jag som känner behovet, haha :)

Rhodryn

Hero
Jag skulle kunna slänga upp en moddad variant som jag precis gjorde. Om Helmgastarna är ok med det?

Jag använde Motståndarformuläret som grund (ändrade inte mycket på den, mest tryckte ihop några grejer lite mer), och slog in en del grejer från det faktiska Rollformuläret, och mixtrade sen runt en del tills det kändes bra nog. Får plats 2 karaktärer på den.

Den kan vara lite fullsatt, "crowded", möjligen, sen sitter sitter nog inte allt helt "logiskt" på den bästa platsen, och några grejer jag la till kanske inte ens används av SLP's alls. :p Men den funkar nog bra nog temporärt tills något bttre dyker upp från någon.

För närvarande är den 2400x3500 pixlar stor (plockade ju grejerna rakt ur PDF'erna med hjälp av att öppna dem i photoshop, så då var bilderna jag fick nästan så stora från början), sen är den sparad i PNG filformatet med en 592kb filstorlek.

Rhodryn

Hero
Tog lite tid för att jag PMade om det gick bra at jag la upp formuläret (glömde bort att göra det direkt efter jag skrev mitt meddelande i denna tråd :p).

Jag fick ett ja på frågan om det, och att det var ok att modda och dela med sig av det gratis material som Helmgast själva har lagt upp till oss alla.

Det går att trycka på formuläret för at komma till dens sida. Men om ni bestämmer er för att ladda ner den där... då rekommenderar jag att antingen hitta förstorings ikonen och förstora bilden, för annars får ni inte orginal storleken... verkar det som. Eller istället sätta pilen på kugghjuls ikonen och välja "Download" där. Det verkar dock som att högerklicka på bilden här på forumet och använda "spara bild som"/"save picture as" också ger den fulla versionen.

Som tidigare sagt så är den fulla versonen av bilden 2400x3500 pixlar, och 592kb i filstorlek, i PNG filformatet.

Hope it works... och att min mod är användbar för vad som frågades efter. :)

Edit: provsparning här på forumet gav orginal bilden... för mig i alla fall. :cool: