Nekromanti Fornsagas fristående regelsystem

APM

Bläckfisk
APM;n230553 said:
För dem som mot all förmodan har några pengar kvar efter alla de här releaserna på Gothcon kan jag lobba för kickstartern av Fornsaga som kommer upp 24 april!
clarence redd;n230604 said:
Trevligt. One-Roll Engine är en favorit : )
Ja, One-Roll Engine’s leta-par-bland-t10:or är helt klart ett riktigt bra koncept som borde användas i större utsträckning (därav detta initiativ). Jag är också ett stort fan av ORE, även om jag personligen inte är särskilt förtjust i spelen som drivs av det.

Det är sant att mycket inspiration till Fornsagas regelsystem kommit från den variant av ORE som finns i Nemesis. Det går dock inte att säga att Fornsaga är ett One-Roll Engine-spel, även om tärningssystemen har leta-par-konceptet gemensamt. Fornsaga bygger sitt resolveringssystem på samma idé men det är ingen licensierad produkt. Fornsaga är helt enkelt en fristående vidareutveckling av grundidén med ORE som landar i något helt annat än de befintliga ORE-drivna spelen.

clarence redd

FrostByte Books
Jag kan inte annat än att hålla med. ORE borde användas mer, men inget av spelen har lockat mig särskilt mycket. Jag har testat Star Wars ORE och det fungerade utmärkt dock.

Jag ser fram emot att läsa mer om Fornsaga.

APM

Bläckfisk
clarence redd;n230685 said:
Jag ser fram emot att läsa mer om Fornsaga.
Jag ska skriva ihop ett spelexempel till kickstartern så att man får sig ett hum om hur det är att spela. Är det något särskilt i övrigt som du känner att du inte fått svar på?