Nekromanti Forumöl på Akkurat

Basenanji

Postd20modernist
Jättetråkigt!

Nåja, vi får ses en annan gång! Eller...så glider du förbi bara en kort liten stund, skålar i julöl (jag sponsrar gärna ett glas såsom varandes din närmaste kollega på forumet, i utbyte mot lite skvaller om Nynäshamns Gymnasium! Det du!).

...och sover sedan gott-gott i skjutsen upp till norr!

Eller så får vi ses en annan gång.

Go' Jul i alla fall!

/Basse, och ha så kul i bollhavet! (Jag vet att du och Magoo ska ha bollhav m Umeåiterna. Du behöver inte låtsas inför mig, det blir bara pinsamt ;P)

raincat

Veteran
Låter trevligt; jag ska nog försöka se till att dyka upp också!

(Vill ju inte göra Jarl besviken nu när han förväntar sig nästan alla potentiella BW-spelare :gremsmile: )

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Akkurat + fredagar = obra …

Snackade just med Chrull, och han säger att det är en osedvanligt dålig idé att försöka träffas på Akkurat en fredag – i alla fall om vi vill ha sittplatser (Chrull har vuxit upp till något av en ölkonnässör, så han får väl anses som forumets Akkurat-expert). Dessutom är det ganska dyrt.

En mindre populär lokal vore därför kanske önskvärd.

Storuggla

Champion
Re: Akkurat + fredagar = obra …

Jaha, jag visste det, nu börjar Dante manövrera för att hitta ett sunkhak där där ölen smakar vatten och man umgås med snåla wannabekonstnärer bara för att han vill betala 19 kronor för en stor stark, inte ett öre mer!

Storuggla, för bövelen

chrull

Stockholm Kartell
Basenanji said:
Och vi har Akkurat – Moules marinieres PLUS whisky/öl från halva världen. Bra blues. Bra ställe.

Mitt förlag är att vi ses där 19/12 kl 19.00, dricker dricka och pratar prat.
Som Dante redan påpekat så är Akkurat kl 1900 på en fredag en riktigt riktigt dålig idé om ni är fler än 2. Eventuellt blir det svårt med sittplatser om ni är fler än 1 vid den tiden. Dessutom har all gratis korv tagit slut redan.

Vill man dricka bra öl på en fredag och sitta ned i en lokal man kan prata i så rekomenderar jag Bishops Arms på folkungagatan (hoppa av i medis, börja knata längs folkungagatan österut tills passerar rensteirnasgata, sen knata lite till så är ni där). Det är en av mina favoritpubar för sällskap över 4 personer eftersom det är skamligt impopulärt av någon anledning. Trevlig personal, bra blandning svenskt, belgiskt och amerikanskt på flaska och fat (fråga ALLTID om priset på flaskölen först, särskilt amerikanarna) och en schysst burgare. Inga musslor tyvärr. Men får ni inte sittplatser där vid sjutiden så skulle jag bli förvånad.

Om ni trots allt vill ha platser på akkurat så måste någon sätta sig ned och se jävligt hotfull ut vid ett stort bord vid 16-tiden. Eller kanske lite innan. Och i så fall rekommenderar jag att ni beställer in de ganska nya Moules New Orleans och en Tripel Karmeliet (om dom har signaturglasen, annars en flaska La Chouffe). Eller råbiffen och vad det nu kan tänkas finnas för bock på fat.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Även jag kan lägga in ett gott ord för Bishops Arms, dock så är det 23 års gräns (i alla fall senast jag var där 1½ vecka sen) så om lite yngre forumiter skulle vilja dyka upp så kan det bli problem för dem att ta sig in. Men annars så låter Bishops Arms som en god idé.

Basenanji

Postd20modernist
NY LOKAL!

Ok, Chrull har helt klart bättre koll än jag.

Bästa Stockholmsforumiter (och tillresta från de öde vidderna), låt oss istället ses på:

The Bishop's Arms på Folkungagatan 105

Här är haket på hitta.se!

Kl 19.

Vi ses där!

/Basenanji

Dante

Staff member
Dante + sjuk = obra …

Det ser inte ut som om det blir något ölande för min del. Jag är däckad i feber och halsont (av den sköna typen där hela strupen känns sandpapprad och man bara vill kvida av smärta varje gång man sväljer).

Sucks to be me.

Basenanji

Postd20modernist
Re: Dante + sjuk = obra …

Åhhhhh...neeeej.

Äsch, jag som hade bränt en julklapp till dig (nej inte sprit, musik för bövelen).

Ta hand om dig tills vi ses, hälsa Johanna och God jul!

/B

Vicotnik

Den onde
Staff member
För ovanlighetens skulle så händer något vettigt i mitt liv... så jag kommer tyvärr inte dyka upp.

Storuggla

Champion
Öh... nej. Det blev inget. Kostnaden med en ny bil visade sig innebära att jag med maten innan måndag då mer lön kommer, inget mer. Så nej. Ingen öl. Däremot te hemmavid framför tv:n. På spåret.

Storuggla, lindome

Anders Åstrand

Swordsman
Hmm, folk drar sig ur? Betyder det att jag kan sitta hemma och vara bakis utan att få dåligt samvete för att jag inte dyker upp?

skönt :gremsmile:

gizmo

temporary sunshine
Någon som kommer säkert och som jag känner till eller som är lätt att känner igen?

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jah var starkt frestad att delta, men har drabbats av halsfluss. Shit, komma hem till fru och barn och snabbt bli golvad av en elak bakterie. :gremfrown:

Dante

Staff member
Re: Dante + sjuk = obra …

Jag sitter här hemma och längtar efter en öl så mycket att jag kan känna smaken.

Jag har försökt suggerera mig frisk hela dagen. »Äh, inte är jag sjuk.« »En liten öl pallar jag väl.«

Men, ack! fortfarande febrig, fortfarande sandpapprad i halsen.

God Jul på dig också. Vi kanske kan ta en fika nån gång i mellandagarna?