Nekromanti Forumöverkategorier

Rising

Vila i frid
Okej, bra poäng.

Jag upplever det förstås som en jättelyx att ha ett eget forum för utveckling av spelet
Okej, bra poäng. Jag gissar också att det inte är många indiemakare som har en sån tur att få en så engagerad och insatt fan till sitt spel som Gurgeh har i Webutforskaren, och de måste förstås uppleva det som en jättefördel att kunna få så mycket tid som möjligt till diskussioner med varandra, istället för att samsas med en massa andra personer på ett forum med större trafik. Gurgeh lär ju inte vilja behöva bläddra bland en massa irrelevanta inlägg för att hitta fram till de inlägg av webutforskaren (och andra fans till hans spel) som han vill läsa.

Du har övertygat mig.

Krille

Super Moderator
Re: Tusen minuspoäng laddade...

"Jag gillade det mer så som jag läste det i Krilles inlägg: "Indie-rollspelsforumen blir en kategori som alla andra", alltså S/F-forumet är ju en enda kategori, och skräckrollspelsforumet också. Jag läste det som att man skulle ha en särskild Independentkategori för alla indiespel."

Men det var inte så jag menade. Som det nu är finns det ett antal kategorier, Officiella forum (DoD, Eon, Mutant etc), Övriga rollspelsforum (d20, rollspel, rollspelsmakande, skräck) och Allmän diskussion (under vilken det här forumet huserar). Vad jag ville ha var en kategori till, Indierollspel, där de nuvarande indieforumen huserar, istället för under "fliken" Indierollspelsforum (mellan knapparna Rollspelsforum och Information ovan).

Krille

Super Moderator
"Är de där indie- och dogmaforumen så intressanta att det blir synd om dem bara för att de sorteras under en flik?"

Bara för att du tycker att de är skittrista så innebär det inte att alla gör det. Vi har alla våra favvo-forum som vi besöker. Läser du fanzin-forumet, till exempel? Det gör inte jag.

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Tusen minuspoäng laddade...

Men det var inte så jag menade. Som det nu är finns det ett antal kategorier, Officiella forum (DoD, Eon, Mutant etc), Övriga rollspelsforum (d20, rollspel, rollspelsmakande, skräck) och Allmän diskussion (under vilken det här forumet huserar). Vad jag ville ha var en kategori till, Indierollspel, där de nuvarande indieforumen huserar, istället för under "fliken" Indierollspelsforum (mellan knapparna Rollspelsforum och Information ovan).
Och om nu någon bryr sig så är det det jag skulle vilja se också.
Vi har alla våra favvo-forum som vi besöker. Läser du fanzin-forumet, till exempel? Det gör inte jag.
Exaktamento! Jag skulle kolla dogmaforumet mycket oftare om det inte låg under en annan flik.

Asså, är jag dum som inte fattar vad det skulle göra att ha alla delforum på samma sida?

Johan K

Gammal & dryg
Du har en klar poäng !
Håller med dig om att indie-forumet kanske kommer på sniskan lite..
Så jag är inne på förslag nr. 1, att man helt enkelt flyttar indieforumsbiten fram till "framsidan", eller vad man ska kalla det.
Tror faktiskt inte att det blir _så_ oöverskådligt, det enda är att man får scrolla ner lite mer.. men det är ju inte så jobbigt ju..
Hoppas att det går att fixa.. Är som sagt inte nån kodknäckare, så man har ju inte en spaning om vad & vilket arbete som krävs för det..