Nekromanti Forum frenzy

walium

Ganska töntig, faktiskt
På sistone så har det dykt en rejäl mängd nya forum främst riktade mot olika former av indierollspel och hemmaprojekt. Samtidigt som det är bra att de får eget utrymme så kanske det blir svårare att sprida idéerna och hitta medarbetare om de göms undan på något obskyrt forum som bara de närmst berörda någonsin besöker. Vad tycker ni? Besöker ni något av indieforumen regelbundet?

Johan K

Gammal & dryg
Hemm, jo jag besöker välll idieforumena en del. Iaf de som finns gör på wrnu & då speciellt Milleniumforumet...
& ja, jag gillar de indieforuemna, även om de kasnké inte är jätteaktiva.. Tror att de fyller sin funktion, om inte anant så kansek man får lite nya tipps om mamn hittar dit.

Ackerfors

Alas, your rapids!
"det är bra att de får eget utrymme"

Ja. Punkt.

"kanske det blir svårare att sprida idéerna och hitta medarbetare om de göms undan på något obskyrt forum som bara de närmst berörda någonsin besöker."

Va?
Hur får du ihop det där? Det är ju inte så att projekten göms undan, tvärtom.

"Vad tycker ni? Besöker ni något av indieforumen regelbundet?"

Ja, varför skulle jag inte göra det? Som det är nu besöker jag samtliga forum, oavsett om jag spelar det eller ej. Jag skriver inte särskilt många inlägg på de forumen, men jag läser och kollar det nya, så även på indieforumen. Jag är nämligen en såndär som är odelat positiv till att projekt som hamnar i skymundan i annat fall, får den publicitet som det ändå är att ha ett eget forum här.

I mitt fall med Yasylum-forumet sprider jag dess himmelska ljus genom att ha en länk från www.yasylum.tk till forumet och vice versa. Det händer inte särskilt mycket nu, men det kommer snart en uppdatering.

Rising

Vila i frid
Jag besöker aldrig dessa forum, men eftersom jag ofta navigerar mig på sidan via "visa meddelanden de senaste 24 timmarna" så ser jag alla nya inlägg som har skrivits. Om det då kommer något inlägg i någon av independent-avdelningarna så kan jag bli nyfiken och välja att läsa dessa.

För mig stör det alltså inte med alla de olika forumsindelningarna, även om det blir lite ensligt på dessa nya pytteforum.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag läser naturligtvis allt som skrivs på Millenniumforumet, men jag besöker även de andra indierolspelsforumen om det dyker upp nya meddelanden i dem och läser dem om det verkar intressant.
Jag kan förstå din poäng, då det inte är så många som skriver på varje forum, men jag tycker ändå att det är bra att de finns där. Utan dem finns det inget naturligt ställe att diskutera projekt som är färdiga. Dessutom gör de ju reklam för spelen bara genom att finnas till.

/tobias

DODswe4

Hero
Jag besöker den delen av wrnu lite då och då, men det vore bättre om dom lågg under samma rollspelsforums lista som dom andra rollspelen

Rickard

Urverk speldesign
När det är dött på de andra forumet så brukar jag ta en sväng förbi och titta till indie-forumen.. Jag läser väl i alla forum som inte är så aktiva.. Med andra ord, jag läser i alla förutom Stadenforumet..

Varför jag läser? Tja.. Det är väl för att jag vill hänga med i utvecklingen (som en annan fallskärmshoppare) av vad spelmakaren pysslar med och se och kanske ge förslag på ändringar under tidens gång.. Stadenforumet är för långt gånget att jag ska orka sätta mig in i det..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som dock har skrivit ett inlägg där

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Hur får du ihop det där? Det är ju inte så att projekten göms undan, tvärtom."

Vad jag menar är att en tillfällig besökare på makarforumet kanske får syn på säg en Staden-tråd och hakar på bara av ren nyfikenhet. Ligger det på ett eget forum så är det också lättare att ignorera. Dessutom verkar de flesta forumiter endast röra sig mellan ett fåtal forum.

CGH

Warrior
Vad jag menar är att en tillfällig besökare på makarforumet kanske får syn på säg en Staden-tråd och hakar på bara av ren nyfikenhet. Ligger det på ett eget forum så är det också lättare att ignorera. Dessutom verkar de flesta forumiter endast röra sig mellan ett fåtal forum.
Kanske vore länkar till "relaterade forum" användbart på varje forumsida nu när forummängden växer? Dock skall man undvika för mycket information på varje sida. Men jag tror detta skulle kunna leda till att mer personer besöker dessa forum.
Ännu bättre vore dock om indierollspelsforumen låg på den vanliga forumslistan. Dock kanske längst ned. Jag bara antar att detta är vägen för de flästa att ta sig till forumen.