Nekromanti Forumet dör?

chrull

Stockholm Kartell
fetjesus;n37111 said:
Aktiviteten är lägre, mycket lägre Chrull.
Har du siffror på det här är jag mycket intresserad.

Max Raven

T12-kultist
WRNU har väl aldrig varit super-aktivt. Men vrållådan bredvid forumet gav iaf illusion av mer aktivitet, misstänker jag. Inte för att jag gillade det upplägget. :)
Troberg said:
Det kan gå en dag utan inlägg i de centrala forumen (typ Rollspelsforumet eller Rollspelsmakande). Det hände inte för ett år sedan.

Vimes

Sillkung
Jag vågar ta gift på att vrållådan är mindre aktiv än förut, men huruvida forumet är mindre aktivt är jag inte alls säker på.
Vimes said:
Sedan är forumet bara aktivt med trådar som jag är helt ointresserad av, och har varit så ganska länge. Men det tror jag inte är plattformens fel.
krank said:
Så har det väl varit sedan Rising gick bort, eller så, för min del...

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
fetjesus;n37111 said:
Låter i allra högsta grad som skitsnack från tekniker som inte vill göra något eller inte har kompetensen att göra det.
Vad har du för kompetens att uttrycka den åsikten?

fetjesus;n37111 said:
Koden var i allra högsta grad stabil när jag var aktiv.
1. Att en sida är uppe betyder inte att den underliggande koden är stabil eller utbyggbar.
2. En krasch som inte märks så fasligt mycket kan ta mycket tid att fixa i bakgrunden. Den snabba fixen för att få upp den kan exempelvis leda till andra problem, som att saker försvinner eller säkerhetshål.
3. Rutten kod kan lida av en ketchupeffekt, där saker och ting funkar och funkar och funkar för att sedan bara krascha, exempelvis när trafiken till sidan är tillräckligt stor.

Detta är tre av ett nästan oändligt antal exempel jag kan ta fram där en sida/tjänst verkar stabil men i själva verket inte är det i längden.

Så, vad får dig att tro att den gamla sidan var stabil och att de saker jag nämnt ovan inte var i effekt i bakgrunden?

CapnZapp

Myrmidon
fetjesus;n37068 said:
Vad händer? Håller forumet på att dö?
Jag tycker forumet lever i högönsklig välmåga!

Inte bara alla nya diskussioner om exempelvis D&D 5E och Järnringen, utan även att ni sitter här och grälar i den stekheta värmen...

Schnapps! :)
Tony.Meijer said:
Schnapps!

Jocke

Man med skägg
Alltså, jag upplever det svårare att skriva på det nya forumet, vilket betyder att jag skriver aningen mindre.
Men nån superaktrivitet har det ju inte vart på 8-10 år oavsett plattform.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Troberg;n37451 said:
Det kan gå en dag utan inlägg i de centrala forumen (typ Rollspelsforumet eller Rollspelsmakande). Det hände inte för ett år sedan.
Johorå. Det fanns riktiga dödagar på forumet även då där det enda som levde var chatten, om ens det.
Troberg said:
Ytterst sällan, och inte alls i samma omfattning.

God45

#PrayersForBahakan
Om forumet dör kommer jag se till att vi alla går med det i graven. Jag kommer lasta oss alla på ett skepp med utskrifter av så många poster som möjligt och så kan vi alla brinna på vägen till rollspels Valhalla.
Cybot said:
Så länge det är rollspelsvalhalla och inte rollspelshimmlen.
https://www.youtube.com/watch?v=MV5w262XvCU
God45 said:
Så bra XD den videon gjorde min kväll.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
fetjesus;n37068 said:
Vad händer? Håller forumet på att dö? Känns som att det startade ungefär i samtid som det nya upplägget dök upp. Har ni bytt team?
Aktiviteten är på samma nivå som innan bytet av plattform, av det Dante kan se av statistiken. Så på så sätt verkar det som att forumet inte är närmare döden nu än det var förut.

Vi har inkörningsproblem relaterade till valet av plattform. Det arbetet pågår, under sommaren har folk semester, så då är det knepigare att få saker att hända.

/Magnus
Übereil said:
Det kan vara så att folk känner att formet inte är samma sak längre och därför har en fördom om att både de själva och andra är mindre aktiva.

Däremot är jag bombsäker på att aktiviteten är mycket mindre i praten. Det kanske är det som gör att folk känner att forumet är dött - att praten inte längre ger en "illusion" (eller vad man ska kalla det) av att det är en massa folk/aktivitet här.
Magnus Seter said:
Ja, så kan det vara. Det är en pågående puck vi försöker ta tag i. Den prat vi har nu tar för stor plats för sidan för att ha den på samma sida som forumslistan.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
krank;n37157 said:
Däremot var det minst nån timme i veckan som teknikern fick lägga på att få forumet att leva igen när det krashade.
På slutet var det enligt Spider nån timme om dagen som lades på att hålla plattformen uppe.

/Magnus

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Just ja en sak till jag kom att tänka på. Trafiken.

Det är nog sant att trafiken i absoluta tal nu är mindre än den var för säg ett halvår sen. I stort sett alla sajter i Sverige följer samma mönster: markant lägre trafik under sommaren. Vi ser det på firman jag jobbar på, och vi ser det när det gäller den annonsstatistik vi ibland får se från annonsnätverk.

Så folk är väl ute och lider/njuter i solen, antar jag.

Det betyder ju inte att trafiken magiskt och garanterat kommer igång igen efter sommaren. Om folk har tröttnat och lämnat så har de det. Men rollspel.nu ska vara en plattform som ska fungera på lång sikt, så det kommer alltid att finnas ett forum att komma tillbaks till.

Men som sagt, Dante har kollat statistiken och det verkar som att aktiviteten är på ungefär samma typ av nivå som den var tidigare.

/Magnus

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
fetjesus;n37068 said:
Har ni bytt team?
Glömde att ge ett specifikt svar på denna fråga.

Svaret är "ja".

Och vi håller på att formera det nya teamet. Vilket är lite svårare under semestrarna.

/Magnus

Lupus Maximus

Tekniker
Semester? Vad är det för något?

Själv har jag svettats bort på jobbet, och lekt zombie för att värmen har fått mig att leka rotor i sängen istället för att sova.
Magnus Seter said:
I natt sov jag fem timmar. Rekord för denna sommar.