Vad har hänt med det här forumet? Ingen verkar skriva någonting längre. Är det verkligen ingen som har några frågor eller funderingar, äventyrsidéer, nya regler, roliga spelhändelser eller nåt annat att skriva om?
Jag har nyligen köpt Gemini (för andra gången...) och är på gång att starta en kampanj inom en snar framtid så jag kommer säkerligen ha en del frågor till forumet inom kort.
En sak jag funderar över är hur magi fungerar i strid (initiativ och sånt där). Är det någon som har koll på detta?
Magikerns Initiativ är MEN modifierat av Magi iställer för REA modifierat av närstrid.
Magikers koncentration bryts om de skadas under rundan och kan då inte kasta magi.
MrChina skrev:
"Magikerns Initiativ är MEN modifierat av Magi iställer för REA modifierat av närstrid.
Magikers koncentration bryts om de skadas under rundan och kan då inte kasta magi.
Hmm nåt annat du undrar??"
Hmm, det var ungefär vad jag trodde då... Är det i Mörk Magi som den här informationen finns?
Varfär i helgstäde träsk är det MEN modifierat av KN i magi istället för REA modifierat av KN i magi? REA visar ju hur snabbt personen reagerar i olika situationer, något som MEN mig veterligen inte har ett dugg med att göra. Eller?
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.