Nekromanti Forumets länksamling

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Hej!

Jag tänkte att vi skulle ta och samla på oss en lista med bra länkar som vi kan posta när folk frågar efter bra D&D-länkar. Vilka är era tre favoriter, som ni vill tipsa andra om?

Mina är:

www.enworld.org - bästa sajten för nyheter om D&D och d20
www.opengamingfoundation.org - där finns reglerna för nedladdning eller för referens
www.hitpointe.com - letar du efter begagnade D&D-prylar? Här finns de. Dyrt men bra.

Vilke är era tre favoriter?

Magnus

Storuggla

Champion
Men, du kan ju inte be om D&D-länkar och sedan sno de bästa själv... juh.
Nåja, jag skulle plugg alite för olika småsidor med najsigt material som kanske inte är regler och dylikt men ger ett större själsligt sammangående med miraklet som är D&D. ^_^
Iron Kingdoms - en apkul spelvärld och vajjer idé. Mer robotar i fantasy!
Trollkarlarna från kusten - Så klart. Ett måste.
Och slutligen denna - för vi behöver alla kunna skratta åt oss själva.

Storuggla, vill gärna spela i Iron Kingdoms

Efreet

Veteran
Nåja, även fast du tog några får jag väl ändå svara:

www.enworld.org
www.wizards.com/dnd
www.rpgsheets.com (kanske inte såå DnD-igt men man kan ladda ner en massa formulär)

Förresten, tänkte på en grej, man kan väl skriva några favouritäventyr och sen skriva länken man kan hitta den på också? Samt att säga för vilken lvl den är gjord för så man slipper ladda ner den om den inte passar. Är det ok Magnus?:)

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Här är alla tips samlade

Länkarna:

www.enworld.org - bästa sajten för nyheter om D&D och d20.
www.opengamingfoundation.org - där finns reglerna för nedladdning eller för referens.
www.hitpointe.com - letar du efter begagnade D&D-prylar? Här finns de. Dyrt men bra.
www.privateerpress.com - en apkul spelvärld och vajjer idé. Mer robotar i fantasy!
www.wizards.com - tillverkarna av själva spelet.Så klart. Ett måste.
www.wizards.com/dnd - WotCs hemsida om D&D.
www.dorktower.com - för vi behöver alla kunna skratta åt oss själva.
www.rpgsheets.com - kanske inte såå DnD-igt men man kan ladda ner en massa formulär.
www.montecook.com - Monte Cooks hemsida. Tankvärda artiklar, regler och ett bra forum.
www.seankreynolds.com - Sean K. Reynolds hemsida. Massor av bra artiklar och regler.
www.d20reviews.com/me/ - Inte officiell på nått sätt, men det är ju Middle-Earth till d20.
www.criticalmiss.com - Inte för att det är särskillt d&d men det är i alla fall en bra sida! Mycket bra artiklar som driver med det mesta!
mikael.borjesson.net/dnd/default.asp - d20 på svenska.
www.acaeum.com - tonvis av info om D&D
www.kenzerco.com - KenzerCo som ger ut Kingdoms of Kalamar, och har en riktig D&D-licens för att göra officiellt material.

Magnus

Staffan

Myrmidon
Re: Här är alla tips samlade

Kenzer ger inte bara ut Kingdoms of Kalamar, de ger även ut en helt egen version av D&D: Hackmaster!