Nekromanti Forumets samlings-DVD

Saxifrage

Hero
Tänk dig att forumet vore en TV-show som hade rullat i evigheter. Om man bestämde sig för att prångla ut en "Best of Forum"-DVD, vad skulle den egentligen innehålla?

Jag tror på något av följande:

- En monstertråd mellan Rising och Krille där det diskuteras friform vs tärningsspelande (visst var det länge sedan?)

- En tråd där CoC-lirare bashar Vampire (förekommer aldrig motsatsen?)

- En tråd från Neotech-forumet där det diskuteras aramidpansar, m16-ammunition och amerikanska kroppsskydd

- Bara för sakens skull, ett kort utsnitt av (ännu en) urspårad politiktråd på OT-forumet

- En obskyr tråd från SF-forumet, innehållande tre djupa inlägg som hade platsat i en doktorsavhandling i litteratur, och som lästs av sammanlagt två personer.

Vad hade vi mer fått se på forums-DVD:n?

Marcus J

Hero
Det mesta av den hade bestått av diskussioner om drakväktar-licher, alkemisystemets sugande, misslors försenade ankomst och kraggsvärd vs lyfali.

För alla vet ju att Eonforumet äger forumet (pga större antal).

/Marcus true to his origin.

Organ

Out of time, out of mind
För alla vet ju att Eonforumet äger forumet (pga större antal).
Självfallet! Kvantitet är alltid lika med kvalitet. Annars skulle ju t.ex. inte Idol-vinnarna vara sveriges bästa artister. :gremtongue:

/Anders

Lindenius

Swashbuckler
Den skulle så klart innehålla…

Ett bildarkiv med:
Alla julkalendrar - bilderna alltså.
över 5000 konventsbilder på forumiter.
Och så klart: Kärlek Filibabba

Ett avsnitt med »om jag hade ett exp för varenda gång någon ställt frågan«:
- har ni något förslag på stämningsmusik (med obligatoriskt svar: FMRDB)
- jag håller på att göra ett rollspel. Kan någon rita bilder åt mig?

En redogörelse för klassiska banningar, som Trobergs och Caligulas. Med möjlighet att utnyttja vinkelfunktionen för att se debatten ur olika perspektiv.

En audio commentary från alla spelskapare som lyckats producera ett fullständigt rollspel – om deras rollspel och hur de fått uppslag och idéer från forumet.

//erik. snaskar glöggpastiller

Marcus J

Hero
"Best of Forum"

Vill ni komma med på best of forum så får ni höja kvantiteten lite. Man kan inte fylla en dvd med de få poster som dyker upp utanför Eon och OT -forumet

/Marcus som dels slutat läsa Eonforumet efter Kraschen och dels är lite Dr.Funk

Marcus J

Hero
Nä, precis! Jag lyssnar heller på Idol än på bra musik. Det förstår väl vem som helst?

/Marcus

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: "Best of Forum"

Tja, man kan nog ha ett massivt Ymir-segment, så har man fått "Best of Eon-forumet". Gärna tonsatt med depressiv musik, också. Sedan skulle jag vilja se en dramatisering av Caligula-affären också, företrädesvis i form av en kaiju-film med en gigantisk, sinneslös romersk kejsare som röjer runt på forumet.

Kul för dig att du gör doktorn sällskap i kväll, för övrigt. :gremgrin:

Marcus J

Hero
Re: "Best of Forum"

"En stor del av forumets massa utgörs av Eonforumet. Endast de härdade eller de som inte vet bättre ger sig in i denna djungel av poster och trådar. En oförsiktig vandrare kan lätt gå ner sig i den kvicksand som den senaste diskussionen om Consabers konungs nästkusin utgör. De som dock tar sig tid att vada genom dyn kan hitta guldkorn. Om du bestämmer dig för att bege dig in i de outforskade vidderna glöm inte namnet Ymir."

Nått roligt måste man ju ha när halva spelgruppen jobbar kväll.

/Marcus

Johan K

Gammal & dryg
Då hade jag viljat se Fulevangeliet !

Denna eminenta serie skulle jag vilja se som en DVD-skiva.
Inte bara att jag skulle vilja se den som en skiva, jag skulle åxå se _alla_ som var med i Fulevangeliet vara med i skivan åxå. Det skulle bli en höjdare !! :gremlaugh:

Troberg

Sinister eater
En massa folk har föreslagit dåliga saker. Jag skulle vilja se:

* Staden
* Rollspel.nu-valen
* Dogma-utmaningen
* Julkalendrarna
* En drös av de intressanta regelkluren

Med andra ord, sådant som skapat entusiasm och kreativitet.