Nekromanti Forumismer

Saxifrage

Hero
I alla mer eller mindre slutna sällskap brukar det börja florera uppfattningar som snabbt blir till "sanningar", eller i alla fall något som de flesta slänger ur sig utan att tänka. Det här forumet är naturligtvis inget undantag. Så vad finns det för "forumismer" som gäller som sanning på forumet? Och hur sanna är de egentligen? Hit me!

Den första bjuder jag på själv: "Om det bara kom ett ordentligt nybörjarspel med enkla regler som levererades i en box med tärningar, då skulle hobbyn ta fart på allvar igen". Hört den förut?

Så, ge mig era favorit-forumismer!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
»Vampire är inte skräck« …

En klassiker.

Rickard

Urverk speldesign
Kul tråd..

× Samberättande är det nya rollspelandet. (märks i makarregeltrådarna)
× Eberron är över allt annat jättebäst. (fast vem bryr sig vad d20-fantaster tycker? :gremsmirk:)
× Användare med många inlägg håller alltid med moderatorerna. (läs trådar på "forumet om wrnuforumet" för att se påståenden och motsatser)
× Storuggla är alltid OT och har balla signaturer. (Ok, han är en skön filur)
× Man spelar för att ha "kul". (Nähä?)

/Han som hade en vinkling på detta men glömde bort det medan han skrev

Saxifrage

Hero
DoD

"DoD/BRP är ett enkelt och smidigt system som var jättebra när det kom, men idag är det omodernt".

(Ärligt, forumets hatkärlek till Basic Roleplaying är verkligen extremt ambivalent. Det var bra när det kom, och det är smidigt och lättanvänt, men likförbannat är det gammalt mög, även om ingen egentligen hittat på något bättre, och om ett system är kass så kan det alltid bytas ut mot BRP. Hmm)

PAX

Jordisk Äventyrare
D20 är skit...!!!!

D20 kan inte spelas med och det tar död på hobbyn var det många som skrek i början. En del skriker sig hesa fortfarande. Både över det ena och det andra...

Faktum är nog att många rollspel med nya spelvärldar har sett dagens ljus tack vare D20 och det är säkert glädjande för de som spelar dessa nischade spel.

Quan'talis

Swashbuckler
OT och tråkigt, men...

PAX signatur said:
En liten språkövning LÄS HÖGT!
Tre häxor tittar på tre Swatch klockor. Vilken häxa tittar på vilken Swatch klocka?

Och nu det hela på engelska....
Three witches watch three Swatch watches. Which witch watch which Swatch watch?
...ska det inte vara “Which witch watches which Swatch watch”?

(och med ”ska det inte vara?” menar jag förstås ”det ska vara”, men jag vill inte verka både tråkig och påstridig. Fast nu misslyckades jag förstås med det i alla fall...)

Johan K

Gammal & dryg
Jag har presis vrickat tungan.. =)

Auughh !
Försökte läsa de där språkövningarna nu & snacka om at jag komer att ha träningsvärk i tungan imorgon.. :gremgrin:
Alltid lika skoj med sådana här översättningar.

Krille

Super Moderator
Saningen måste fram

moderatornerna dom är onda och förtrycker det fria ordet dom låste min tråd utan nån jävla anledning dom fattar ingenting och har ingen humor. jag har minsamm rätt att säga vad jag vill på forumet för det finns något som nheter åsikts frihet och det står i grundlagen. och föresten är det där ett internt skämt som jag och mina kompisar bgrukar köar med om ni inte begriper det är ni korkade idioter. fatta lr!!!

---

Tror faktiskt det här är min favorit.

Nightowl

Champion
"Version X av Gammalt Rollspel var ju den bästa, det vet ju alla förnuftiga människor, så varför ger inte de Onda Speltillverkarna ut den igen? Jag tror hundra millioner skulle köpa den!"

Inlägget följs av automateld från folk som började spela version X+1 med pintelmonterade kulsprutor, och sedan kommer tunga bombmattor från gamla enter som började med X - 2. "Du ska inte KLAGA på att version X är borta, tänk så arga vi blev på 1800-talet osv"

Erik, spik i foten!

Johan K

Gammal & dryg
Haha ! kunde inte säag det bättre själv..

YES !!
Att jag inte kom åp det här tidigare då... :gremgrin:
tur att det var någon ananna som gjorde det !!

/ Johan K, som är upp över öronen kär i deta spel !! :gremwink: :gremtongue:

Saxifrage

Hero
Självskrivet korollarium:

"Om Svavelvinter gavs ut i en nyutgåva skulle den sälja bättre än Harry Potter"