Nekromanti Forumitdröm rare edition madness

Nightowl

Champion
Medverkande: Bobby Magikern, Dnalor, Anders & Tove (Gillbring, alltså), yours truly.

Historien utspelas på ett konvent där det händer något mystiskt: rum försvinner. Helt plötsligt ligger det andra rum bakom dörren. Folk kan inte hitta till sina spelpass. Folk gråter (bokstavligen). Platsen för konventet har tydliga LinCon-vibbar men inte riktigt.

Dnalor gör en snabb cameo där han säger (ironiskt) "Något måste göras!" Bobby som sitter vid samma fikabord tar honom på orden och springer iväg. Alla vid bordet skrattar.

Jag själv håller på med något skumt - jag ser mig själv utifrån från ett tredjepersonsperspektiv. Jag hukar i skuggor, samlar mystiska gummiband och skrattar diaboliskt när jag visar en powerpointpresentation (!).

Under tiden försöker Bobby figurera ut vad som händer men drömmen är ganska vag och meningslös. Fler människor som gråter (så det skvalar) för att de missat spelpass dyker upp.

Till slut konfronterar Bobby mig i aulan under någon sorts avslutning medan jag står på scen. Jag minns inte vad han säger exakt, men jag nekar till allt.

Just då kommer en annan jag (!) fram från bakom ett draperi, och mitt perspekttiv skiftar till första person från detta andra jag. Publiken är förstummade. Jag säger (parafras): "Vi vet att du är skyldig, för du är en bedragare! Det är jag son är Nightowl!" "Curses! Jag har blivit avslöjad!" tycker den falske Nightowl. Varpå Bobby visar hur mycket Scooby Doo han tittat på - han säger "Nu ska vi se vem du egentligen är!" och drar av den falske Nightowl masken!

Och det är Anders Gillbring! (Kort cameo av Tove Gillbring som plötsligt står på scenen hon också.)

:gremconfused:

Erik

Rosen

Myrmidon
Jag själv håller på med något skumt - jag ser mig själv utifrån från ett tredjepersonsperspektiv. Jag hukar i skuggor, samlar mystiska gummiband och skrattar diaboliskt när jag visar en powerpointpresentation (!).

Dylika aktiviteter från dig, och samtidigt är det nåt mysko med tid och rum... Jojo, de där uru-guru-konsterna känner jag nog allt igen!

Och det är Anders Gillbring!

Och med tanke på era skillnader i kroppsmassa är nog lite manipulation av rumsdimensioner en nödvändighet här. (-:

--
Åke

walium

Ganska töntig, faktiskt
Hemska mardrömmar

Efter att ha spelat Guitar Hero och Carcassonne och ätit snask hela kvällen så sjönk jag utmattad ner i sängen och somnade genast. Men under natten så drömde jag den mest hemska mardröm. Att jag vaknade upp satte på Guitar Hero och ströp Yassilus med gitarrsladden samtidigt som jag spelade "Less talk more Rokk" helt felfritt. Det kusliga var att när jag sedan vaknade så var tv:n och Playstationet på och på skärmen så såg jag mitt eget namn högst upp på poänglistan. Dörren till Yassilus rum är fortfarande stängd men jag har ännu inte vågat öppna den. För tänk om...?

Storuggla

Champion
11:38 <Storuggla> Feliath var i mina drömmar inatt. Den jäveln.
11:39 <Storuggla> Han försökte kränga en bokidé om en hårdkokt deckare som letade efter sina skor till förlag och alla som var i närheten.
11:39 <Feliath> Fick du migrän i drömmen?
11:41 <Nightowl> Stor: Vaddå, den iden låter ju som om den var gjord av vinner och underbart?
11:43 <Storuggla> "You know where Moll Flanders is? He's got my shoes!" var kattschfräjsen, den skulle han dra när han slängt upp en elaking mot en vägg ellr spöat honom. :/

That said, så var Dante med i drömmen han med. Vi lirade någon form av spel i hans vardagsrum (fast det såg inte ut som hans vardagsrum) och Dante såg inte ut som Dante. Dante såg ut som om Rosen ritat Krille med inspiration av den där snubben som ritade till Smarties, ändrat sig och gjort snubben blond och sedan döpt om honom till Dante efter att ha gett honom en Tintinfrilla. Helknas. Dante var för övrigt den enda som som ritad, vi andra var riktigt folk.

Nåväl, till Nightowls dröm:

"Dnalor gör en snabb cameo där han säger (ironiskt) "Något måste göras!" Bobby som sitter vid samma fikabord tar honom på orden och springer iväg."

En bra reaktion, faktiskt. En vacker dag när jag blivit rik och mäktig och ska bli intervjuad på tv så ska jag, så fort jag fått första frågan, glo skräckslaget på journalisten och sedan fly.

Storuggla, humphrey

Nightowl

Champion
Storugglas klipp är förstås omöjligt att förstå eftersom Ugglo suger bappe och vem som sade vad föll bort. Eftersom jag är extraordinärt världsbäst kommer jag härmed att reda ut detta till allas nyttja och nöje. Feel free to worship me!

(Storuggla) 11:38 Feliath var i mina drömmar inatt. Den jäveln.
(Storuggla) 11:39 Han försökte kränga en bokidé om en hårdkokt deckare som letade efter sina skor till förlag och alla som var i närheten.
(Feliath) 11:39 Fick du migrän i drömmen?
(Nightowl) 11:41 Stor: Vaddå, den iden låter ju som om den var gjord av vinner och underbart?
(Storuggla) 11:43 "You know where Moll Flanders is? He's got my shoes!" var kattschfräjsen, den skulle han dra när han slängt upp en elaking mot en vägg ellr spöat honom. :/
Sedan sprang Bobby M sin väg eftersom han inte insåg att drygo-Dnalor bara drev med honom. Inte för att han hade något emot situationen, som den tänkte Citizen Storuggla skulle ha haft när nån frågade vem fan "Rosenknopp" var. Men jag instämmer i att flykt i panik är en utmärkt konfliktlösningsmetod, som använts av höns, gaseller och sydsvenskar i många år.

Erik. rätt ska vara rätt

Johan K

Gammal & dryg
Att ni komer ihåg dåant här..
Har "äntligen" iaf vetat att jag haft en forumitdröm nu.. Dock vet jag bara att det var ämlans mysko & at jag inte kommer ihåg ett skit av det..